Publicat 17/02/2021 17:25CET

Endesa insta a renovar el bo social als clients catalans que no l'han sol·licitat

Endesa urge a renovar el Bono Social
ENDESA

BARCELONA, 17 febr. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha instat els clients que han de renovar el bo social a Catalunya aquest trimestre i no ho han sol·licitat --4.664 famílies, que representen el 88% dels quals els toca renovar-lo--, que ho facin per poder continuar obtenint la reducció en la seva factura de la llum.

Les persones beneficiàries del descompte han de tramitar la renovació cada dos anys per verificar que continuen complint el criteri d'assignació o, en cas contrari, el perdrien, ha informat la companyia aquest dimecres en un comunicat.

Un total de 89.421 clients d'Endesa a Catalunya tenen assignat el bo social, i la companyia tramita una mitjana de 6.700 sol·licituds mensuals per obtenir-lo, un 70% de les quals es resolen favorablement.

Dels beneficiaris, el 5,5% són pensionistes, el 44,1% famílies nombroses, el 49,6% persones en situació de vulnerabilitat i el 0,6% col·lectius especialment afectats per la crisi del coronavirus; el 56,3% tenen un descompte del 25% i el 43,6% del 40%.

La companyia ha intensificat la campanya informativa i ha reforçat els canals d'atenció al client amb l'objectiu d'accelerar les renovacions i continuar amb més tramitacions fruit del context sanitari i econòmic actual.

La companyia elèctrica té en marxa un pla de contingència d'atenció al bo social als canals presencials per atendre el ritme sostingut de les peticions d'aquest ajut.

L'objectiu és potenciar l'ús de la cita prèvia i que els clients disposin, entre d'altres, d'una cua personalitzada només per al bo social per proporcionar així tota la informació necessària per facilitar les gestions relacionades amb renovacions i sol·licituds.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés