Actualitzat 31/03/2017 05:41 CET

Endesa aposta per la descarbonització del seu 'mix' per al 2050 i el creixement en renovables

Destina el 44% de les seves inversions al creixement

MADRID, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha apostat per la descarbonització del seu 'mix' energètic per al 2050, en consonància així amb els objectius marcats en la passada Cimera del Clima de París (COP21), i el creixement, especialment a través de les renovables després de la recent presa de control del 100% d'Enel Green Power España.

En la presentació del pla estratègic del grup per al període 2017-2019, Endesa assenyala que per arribar a l'objectiu de la descarbonitzación en l'horitzó del 2050 el model energètic espanyol hauria de ser totalment elèctric, amb una generació 100% renovable.

A més, defensa que cal mantenir en funcionament les centrals nuclears eficients més enllà del 2030, ja que el seu tancament faria impossible assolir els objectius d'emissions de CO2 i és essencial per mantenir uns preus més baixos i la seguretat de subministrament, així com la permanència de part de les de carbó en el mitjà termini. De fet, destina 300 milions a carbó internacional en el seu pla i res al nacional.

Respecte a les seves nuclears, Endesa considera augmentar-ne encara més la seguretat i eficiència i per a això destinarà una inversió de 500 milions durant el període 2016-2019.

L'energètica destaca que, segons algunes estimacions, l'economia espanyola haurà d'emprendre del 2016 al 2050 inversions d'entre 330.000 milions i 385.000 milions, cosa que implica una partida anual d'entre 9.400 i 11.000 milions d'euros.

Pel que fa a les renovables, el grup aposta pel creixement orgànic. Així, dels 1,7 gigawatts (GW) consolidats amb l'adquisició del 60% d'Enel Green Power, preveu incorporar uns 300 MW en els propers tres anys i, com més llarg termini, continuar dedicant 'capex' a aquest negoci per al seu creixement orgànic, així com estar atent a qualsevol oportunitat de creixement inorgànic a Espanya.

El nou full de ruta de l'energètica preveu un increment de les seves inversions des d'aquest any fins al 2019 de més de 1.000 milions d'euros, gairebé un 30% més, fins a 4.700 milions euros.

Aquest creixement en les inversions es deu sobretot a la incorporació de 500 milions d'euros destinats a les renovables,un increment de 200 milions d'euros a distribució, fins a 1.800 milions d'euros, i 300 milions d'euros més a les extrapeninsulars, fins a 600 milions.

En concret, el 44% del total de la nova xifra de 'capex' es dedicarà al creixement, respecte del 33% del pla anterior. Per línies de negoci, el 38%, uns 1.800 milions d'euros, es destinarà a distribució.

500 MILIONS EN RENOVABLES

Així, Enel Green Power España passa a ser una de les grans novetats del pla i una de les principals plataformes de creixement amb un import total de 500 milions, dels quals el 94% es destinarà a creixement.

Alhora, l'energètica identifica el mercat de les renovables com una de les principals palanques per trobar oportunitats de creixement inorgànic en el mercat Ibèric, amb un potencial de 6.500 megawatts (MW).

A més, no descarta les oportunitats que puguin sorgir a través de petites distribuïdores, negoci en el qual aquest any ja va adquirir Eléctrica del Ebro, així com noves licitacions d'àrees de concessions de distribució a Portugal o l'adquisició de carteres de clients i electricitat a Espanya, França i el país portuguès.

Al costat d'aquesta descarbonització del seu 'mix', Endesa marca com a pilars d'estratègia l'enfortiment de la seva posició de lideratge en la distribució, en preparar la xarxa per al creixement amb un nou desenvolupament de xarxes intel·ligents, així com focalizar-se en els seus clients com a font de creixement i noves oportunitats i seguir avançant en l'eficiència a tots els seus negocis.

Per a això, aposta per impulsar la digitalització com a palanca. En aquest sentit, Endesa preveu un total de 3,7 milions de clients digitals al 2019, des dels 1,6 milions el 2016, així com que la xifra de vendes digitals suposi el 15%, respecte del 8% en aquest exercici. Alhora, estima situar el nombre de clients amb factura electrònica en els 3,6 milions al final del 2019, respecte dels 1,9 milions del 2016.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés