BARCELONA, 30 juny (EUROPA PRESS) -
La declaració com a testimoni de l'expresident del Govern Carles Puigdemont al judici a l'exconseller Miquel Buch i al mosso Lluís Escolà per presumptament donar-li escorta després del 155, que estava prevista per a aquest divendres al matí, s'ha endarrerit davant la manca d'un intèrpret de francès, i es farà aquest mateix divendres quan un intèrpret arribi a l'Audiència de Barcelona.
Puigdemont ha connectat per videoconferència amb el tribunal des d'un jutjat de Bèlgica i, després de petites dificultats per escoltar-lo, el tribunal ha donat pas a l'advocat Gonzalo Boye, que en aquest judici defensa a Escolà, perquè comencés a interrogar a l'expresident.
En aquest moment, Puigdemont ha avisat que pel personal de la justícia belga que l'acompanya a la sala des d'on fa la videoconferència "és imprescindible disposar d'un intèrpret de francès, que ja van sol·licitar al jutjat d'enllaç" per garantir que el procediment acompleix la normativa belga.
Llavors, els jutges han decidit parar el judici durant uns minuts per abordar la situació, i han plantejat l'opció d'endarrerir la declaració fins que arribi un intèrpret amb el qual ja han contactat o bé ajornar-la fins al dijous 13 de juliol, quan es reprendrà el judici.
Puigdemont ha assenyalat que el dia 13 no podria comparèixer perquè té ple a l'Eurocambra, i les funcionàries belgues que l'acompanyen s'han mostrat d'acord a esperar al fet que arribi l'intèrpret, de manera que el judici continua ara com ara amb proves pericials i la testifical es farà aquest mateix divendres, essent la primera vegada que Puigdemont atesta en un judici relacionat amb el procés independentista des que va marxar a l'estranger després de l'1-O.