MADRID 10 abr. (EUROPA PRESS) -
La portaveu d'EnComúPodem al Congrés, Lucía Martín, ha rebutjat aquest dimarts la decisió de l'Audiència Nacional de detenir a integrants dels Comitès de Defensa de la República (CDR) per delictes de terrorisme i rebel·lió, quan "estaven exercint el seu dret a la protesta", segons el parer de la diputada catalana.
En declaracions als mitjans de comunicació abans de participar en la Junta de Portaveus, Martín ha criticat que "cinc dies després que la Fiscalia alemanya tombés el delicte de rebel·lió" --en relació a l'expresident català Carles Puigdemont--, a Espanya "es torni a imputar aquest delicte a altres persones" que, "agradi més o menys" el que fan, estaven "exercint el seu dret a la protesta".
"ANOMALIA DEMOCRÀTICA A EUROPA"
"Creiem que l'actuació de la Fiscalia espanyola ens allunya d'Europa, ens aïlla i ens converteix en una anomalia democràtica a Europa", ha denunciat la portaveu parlamentària dels comuns, en línia amb el que ja han manifestat els seus socis de Podem i IU.
"Tota aquesta qüestió en la qual veiem bocs expiatoris, politització de la justícia i tics autoritaris claríssims ens està retrotraient a una imatge d'Espanya en blanc i negre que, moltes crèiem que ja estava acabada i alguns intenten recuperar", ha emfatitzat.