EDUARDO PARRA/EUROPA PRESS - Arxiu
MADRID 20 nov. (EUROPA PRESS) -
EnComúPodem ha reclamat aquest dimarts al Congrés al ministre de Foment, José Luis Ábalos, l'adopció de "mesures urgents" a Rodalies per evitar més descarrilaments, com el que ha tingut lloc aquest dimarts en la línia R4 de Rodalies a l'altura de Vacarisses (Barcelona).
Així, la seva portaveu al Congrés, Lucía Martín, ha recordat abans d'entrar en la reunió de Junta de Portaveus de la Cambra baixa que "no és la primera vegada que passa un accident, un descarrilament d'aquest tipus, en aquest tram", perquè s'han registrat fets semblants el 2009 i 2011.
En aquest sentit, Martín creu que aquest tipus d'accidents "estan molt relacionats amb la falta d'inversió" que, ha criticat, s'ha estat produint en aquestes línies durant els darrers anys, "en els quals s'ha prioritzat la inversió en alta velocitat".
És per això que ha avançat que reclamaran les explicacions del titular de Foment, José Luis Ábalos, en seu parlamentària, així com l'adopció de "mesures urgents perquè això no es torni a repetir".
L'accident, que ha tingut lloc el matí d'aquest dimarts en un tren de la R4 de Rodalies a l'altura de Vacarisses (Barcelona), ha provocat la mort d'una persona i 49 més han resultat ferides.