Publicat 25/04/2023 08:30

Enagás redueix un 21% el seu benefici a març, fins el 54,6 milions, llastrat pel tijeretazo de la CNMC

El conseller delegat d'Enagás, Arturo Gonzalo,
Marta Fernández Jara - Europa Press

MADRID 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Enagás va registrar un benefici net de 54,6 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, la qual cosa representa una caiguda del 21,2% pel que fa als 69,3 milions d'euros en el mateix període de l'exercici anterior, llastrat pels menors ingressos regulats per les retallades del marc regulador de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC) per al període 2021-2026.

No obstant aix, el grup va assenyalar que amb aquestes xifres avana segons el previst per aconseguir el seu objectiu anual de guanys en la forquilla de 310-320 milions d'euros per aquest any, ja que aquesta meta per 2023 inclou la plusvlua neta d'uns 40 milions d'euros, generada per la venda de la participació en el Gasoducte de Morelos, tancada aquest dilluns, i que no es reflecteix en els resultats d'aquest primer trimestre.

Els ingressos totals de l'operador de la xarxa de gas van ascendir a 220,6 milions d'euros fins al 31 de mar, la qual cosa suposa una caiguda del 5,7% respecte al primer trimestre de 2022.

D'ells, els ingressos regulats en el període es van situar en 216,2 milions d'euros, amb una reducció de 14,3 milions d'euros respecte a mar de l'any passat, a causa de l'aplicació del marc regulador 2021-2026 (-12,3 milions d'euros) i pels menors costos auditats, sense impacte en Ebitda, per import de 6 milions d'euros.

Per la seva banda, el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en el tancament del primer trimestre en els 173,6 milions d'euros, un 6,5% menys, per segons el previst per aconseguir l'objectiu anual de la companyia, establert en 770 milions d'euros, va assenyalar l'empresa.

Mentrestant, les societats participades del grup van mantenir un bon comportament en aquest primer trimestre, assolint els 36,6 milions d'euros, xifra aix sí inferior als 44,2 milions dels tres primers mesos de 2022, que incloa la contribució de 12 milions d'euros de GNL Quintero, actiu que va ser venut l'any passat.

Per la seva banda, els fons procedents d'operacions (FFO) a 31 de mar inclouen dividends rebuts de les societats participades per import de 41,5 milions d'euros, segons el previst per aconseguir l'objectiu anual de 190-200 milions d'euros a final d'aquest exercici.

DEUTE UN 16% INFERIOR A FA UN ANY.

A 31 de mar, el deute net del grup era de 3.477 milions d'euros, un 16% inferior al registrat en el primer trimestre de l'any passat i similar al registrat al tancament de 2022.

El cost financer del deute se situava en un 2,7%. Més del 80% del deute d'Enagás és a tipus fix, la qual cosa permet a la companyia mitigar l'impacte dels actuals moviments de tipus d'inters. La rtio FFO/DN a 31 de mar es va situar en 16,7%.

A més, en el mes de mar es va amortitzar un bo de 400 milions d'euros. Després d'aquesta operació, el grup no té venciments rellevants de deute en aquest exercici.

Així, a tancament del primer trimestre, la companyia presentava una situació de liquiditat de 3.352 milions d'euros entre tresoreria i línies de crdit no disposades.

Contingut patrocinat