Actualitzat 19/06/2014 12:32

Empresaris del Port de Barcelona acudiran a la UE si s'aprova el Fons d'Accessibilitat

Puerto De Barcelona, Contenedores
CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA

BARCELONA, 19 juny (EUROPA PRESS) -

Les associacions empresarials de la Comunitat Portuària del Port de Barcelona han alertat aquest dijous que en el cas que s'aprovi definitivament el Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària defensaran els seus interessos als òrgans corresponents, "arribant si calgués al Tribunal de la Competència Europeu".

Ho han dit en un comunicat, signat per l'Associació d'Empreses Estibadores de Barcelona, l'Associació de Consignataris de Barcelona, l'Associació de Transitaris de Barcelona i Col·legi d'Agents de Duanes de Barcelona, l'Associació Catalana d'Empreses Portuàries, l'Associació Catalana d'Empreses de Remolcadors de Trànsit Interior i Exterior de Ports de Barcelona i Província, l'Associació de Transportistes Empresaris de Contenidors, la Cooperativa de Transportistes del port (Cotraport) i el sindicat de treballadors portuaris OEPB-Coordinadora.

Les associacions han manifestat l'oposició frontal al fons, que el Ministeri de Foment preveu impulsar durant les pròximes setmanes mitjançant un Decret Llei, ja que consideren que "coarta greument" la capacitat d'invertir del port en el futur.

Han remarcat que durant la crisi les empreses de la comunitat portuària han fet un esforç molt important reduint els preus i marges i invertint en la infraestructura els últims anys una xifra de 2.000 milions d'euros.

"Ara que s'intueix un canvi de tendència econòmica, el nostre esforç es torna en la nostra contra i a favor dels nostres competidors", han lamentat.

"És una perversitat que els diners que aportem les empreses al port via taxes o via cànon de concessió vagin a parar a un fons que financia obres a altres ports que beneficiaran altres concessionaris que són competidors directes nostres", han afegit.

Els membres de la Comunitat Portuària han afirmat que amb aquesta mesura es desvirtua l'esperit de la llei de ports del 1996 que atorgava una certa autonomia a aquestes infraestructures, especialment en l'àmbit econòmic i financer, i que, segons la seva opinió, "s'ha anat modificant els últims anys amb un biaix recentralizador i de control que atempta contra l'autonomia de gestió".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés