Publicat 24/04/2014 15:07

Empresaris constaten una recuperació del mercat espanyol però defensen la internacionalització

El pte. Del Foro de Marcas Renombradas Españolas, J.L.Bonet
EUROPA PRESS

BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

Empresaris que s'han donat cita aquest dijous a l'Assemblea del XV Aniversari del Fòrum de Marques Famoses Espanyoles han coincidit a constatar una lleu recuperació del mercat domèstic, tot i que no renuncien a la internacionalització ni a la diversificació geogràfica per garantir la viabilitat dels seus negocis.

Així, la presidenta d'Armand Basi, Nuria Basi, ha sostingut que el consum ha començat a créixer a Espanya a partir de la campanya de Nadal, i aquest increment s'ha mantingut en els primers quatre mesos del 2014: "Hem detectat que totes les botigues ubicades en zones no turístiques, les directament relacionades amb el mercat local, estan tenint pujades bastant considerables".

Ha indicat que, per primera vegada en els últims sis anys, el mercat multimarca, malgrat que molts d'aquest tipus d'establiment han tancat per la crisi, registraran un increment del 3% en la pròxima campanya.

"Jo també crec que comencem a respirar després de sis anys realment dramàtics", ha assegurat el conseller delegat de Borges, Josep Pont, que ha afegit, tot i això, que el sector de l'agroalimentació és l'excepció que confirma la regla.

Així, ha defensat que és el que millor que ha reaccionat davant de la crisi a causa que l'ésser humà necessita menjar cada dia, i malgrat que sí s'ha vist afectat per l'auge de la marca blanca, ara existeix major il·lusió per tornar a comprar productes de valor afegit, ha dit.

Des de Puig, el seu vicepresident, Manuel Puig, ha indicat que la firma va registrar unes bones Nadal, i sent la perfumeria la seva activitat principal: "L'avantatge de la internacionalització és evident, però per exportar cal ser millor que els altres. L'important és tenir un bon producte, que sigui competitiu i que aporti valor. El consumidor ho buscarà estigui on estigui".

SATURACIÓ DELS BRIC

El director general de Simon, Xavier Torra, ha apostat per la innovació --"si no innovemo, fora, no es ven"--, i pel que fa als principals mercats per exportar o implantar-se, ha advertit que els BRIC (Brasil, Rússia, Índia i Xina) comencen a estar saturats i requereixen d'estratègies més refinades per penetrar en ells, pel que ha destacat les oportunitats que presenten altres països del seu al voltant, com Vietnam o Les Filipines.

Per al conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, que ha avançat que la firma entrarà pròximament al Perú i Colòmbia, canviar la cultura local d'una empresa per una altra internacional és un procés llarg, tot i que fonamental, com també ho és invertir en marca: "Pots tenir una marca molt potent a Espanya, però ningú et coneix fora. Es comença des de zero".

Tots ells han admès que les empreses espanyoles han arribat tard a la internacionalització, tot i que consideren que actualment es tracta d'un procés totalment instaurat en la cultura empresarial i pel que ja no només s'aposta quan el mercat domèstic es ressent, sinó pel que s'inverteix per seguir creixent.

L'Assemblea del XV Aniversari del Fòrum de Marques, que s'ha celebrada aquest dijous al Palau de Congressos de Fira de Barcelona i que ha reunit més de 200 empresaris, també ha comptat amb les intervencions del seu president, Josep Lluís Bonet; el president de la Generalitat, Artur Mas; l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i ha clausurat la trobada el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, que no ha coincidit a l'acte amb el president català.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés