Acorda amb Renfe la venda combinada de bitllets per connectar la resta d'Espanya amb els vols de Madrid i Barcelona
BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -
Emirates operarà excepcionalment dos vols diaris entre Barcelona i Dubai el 28 de febrer i el 6 de març, abans i després de la celebració del Mobile World Congress (MWC) a la capital catalana, el que serà una avançada de la implantació de dos vols diaris en línia regular a partir del 2 de maig, que l'aerolínia ha anunciat al desembre .
Segons ha explicat aquest divendres en un dinar de premsa el director general per a Espanya d'Emirates, Fernando Suárez de Góngora, l'aerolínia ja tenia complet el seu vol diari entre Dubai i Barcelona a final de 2014, i en decidir posar un segon avió per als dos dies clau d'arribada i retorn, ho va omplir també en les primeres setmanes de gener.
El MWC preveu aquest any un nou rècord de 90.000 assistents, respecte dels 86.000 de l'edició 2014, i una part important procedeix d'Àsia, mercat clau de les connexions d'Emirates amb la capital catalana.
El 5 de febrer es va complir un any des que Emirates va començar a operar el seu vol diari amb Barcelona amb un A-380, l'avió més gran del món, passant de 360 a 517 seients en cada vol, el que ha permès a l'aerolínia augmentar un 50% interanual el nombre de passatgers, amb una ocupació mitjana de més del 90% en cada trajecte.
Suárez ha destacat que la clau d'aquest èxit està que hi ha un repartiment molt equilibrat entre els passatgers que viatgen des de Barcelona cap a Dubai i altres destinacions de connexió (a Àfrica, l'Àsia i Austràlia), i els que acudeixen des d'anés cap a Barcelona.
En aquest sentit, ha elogiat la tasca feta en les últimes dècades per la capital catalana per situar-se com pol d'"atracció internacional", des del turisme de vacances al de congressos i convencions de negocis, esportiu i de creuers.
ESTABILITAT EN VOLS PERÒ MÉS VIATGERS
Amb els dos vols diaris a Barcelona i els dos que ja ofereix a Madrid (a partir de l'1 d'agost un d'ells amb un A-380, com la ciutat Comtal), Emirates preveu "estabilitat" en la seva oferta a Espanya a curt termini.
Amb tot, potenciarà l'ocupació d'aquests vols (que preveu de més del 80%) incrementant la recerca de clients entre les pimes, així com amb un acord amb Renfe per alimentar amb viatgers de la resta d'Espanya les rutes des de Barcelona i Madrid.
Sobre aquest punt, Suárez ha recalcat el potencial de l'AVE en les dues capitals, tot i que ha lamentat que no arribi directament als aeroports, com sí passa en altres grans ciutats del món.
Respecte a les perspectives de creixement de tràfics a Espanya els pròxims anys, ha augurat avenços anuals de dos dígits per la millora econòmica interna i pel creixement de l'afluència internacional, i ha exemplificat que, per a Emirates, "Espanya juga ara a l'Europa League i aspira a la Champions".
Després de preguntar-li pel macrocomplex d'oci i joc BCN World, previst a la costa de Tarragona i que vol captar un gran volum de turisme asiàtic, ha explicat que no condiciona els plans d'Emirates per a Barcelona, però que si surt endavant i té èxit, l'aerolínia té "flexibilitat" per donar resposta a la demanda.
De moment, el segon vol diari regular des de Barcelona a partir de maig permetrà duplicar les opcions de connexió des de Dubai amb una dotzena de destinacions d'Àsia, Austràlia i Àfrica --els més demandats, a la Xina i Tailàndia--, i connectar per primera vegada amb Daca (Bangla Desh) i Guangzhou (Xina).