Publicat 8/11/2019 15:38:24CET

Els viatgers d'Airbnb a Espanya van gastar 1.450 milions a restaurants el 2018

Airbnb (arxiu)
AIRBNB - Archivo

BARCELONA, 8 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els viatgers que van utilitzar Airbnb el 2018 per viatjar a Espanya van gastar més de 1.450 milions d'euros a restaurants i cafeteries, segons una enquesta feta per la plataforma i l'anàlisi de dades internes.

En un comunicat aquest divendres, Airbnb ha ressaltat que aquesta xifra situa Espanya com el tercer país del món i el segon d'Europa amb més nivell de despesa dels viatgers, només per darrere dels Estats Units i França.

En àmbit global, els usuaris de la plataforma han gastat almenys 21.000 milions d'euros a restaurants i cafeteries als 46 països i regions analitzats el 2018, i la plataforma espera que aquesta despesa superi els 27.000 milions d'euros el 2019.

Airbnb ha subratllat que, per a molts viatgers, anar als restaurants i cafeteries del barri d'on s'allotgen o aprendre a cuinar una recepta local "suposa la millor manera de submergir-se en la cultura que visiten".

"Les característiques úniques de la comunitat d'Airbnb estan ajudant a redirigir la despesa dels viatgers a nous llocs, creant noves connexions i mantenint els beneficis del turisme a les comunitats locals", ha exposat.

En aquest sentit, ha destacat que el 87% dels amfitrions espanyols de la plataforma afirma recomanar restaurants i cafeteries als seus hostes, la qual cosa ha remarcat que ajuda al fet que "més persones visitin llocs que podrien no haver descobert mitjançant Internet".

Així mateix, Airbnb ha indicat que la meitat dels hostes també afirma gastar els diners que estalvia en allotjar-se en un Airbnb a les destinacions que visita, la qual cosa ha considerat que multiplica els beneficis econòmics de la comunitat d'Airbnb més enllà de la plataforma.

De mitjana, els viatgers que utilitzen Airbnb diuen fer el 42% de la seva despesa vacacional als barris on s'allotgen, i la plataforma ha assenyalat que els restaurants i cafeteries es beneficien "especialment" d'aquesta dinàmica.

PER CONTINENTS

Airbnb ha remarcat que l'impacte de la despesa a restaurants i cafeteries dels viatgers que utilitzen la plataforma "es fa notar arreu del món".

A Europa, els usuaris d'Airbnb van gastar un benvolgut d'almenys 11.000 milions de dòlars a restaurants i cafeteries el 2018, incloent-hi 2.700 milions a França i 1.300 milions a Gran Bretanya.

A Amèrica, van gastar uns 10.200 milions de dòlars en restaurants i cafeteries el 2018, amb 7.600 milions als Estats Units, 989 milions al Canadà, i 650 milions a Mèxic.

A Àsia, la despesa a restaurants i cafeteries va ser d'almenys 2.400 milions de dòlars incloent més de 750 milions al Japó i 493 milions a la Xina.

Els usuaris a Austràlia i Nova Zelanda el 2018 van gastar aproximadament 1.100 milions de dòlars a restaurants i cafeteries, i uns 156 milions de dòlars als de Sud-àfrica.

CÀLCUL DE LES XIFRES

Airbnb ha explicat que la despesa dels hostes a restaurants i cafeteries a 46 països i regions es basa en dades internes i en aproximadament 14.000 respostes d'una enquesta.

Ha assenyalat que les estimacions del 2019 es basen en els nivells de despesa del 2018 i dades internes d'Airbnb per als períodes de gener-octubre 2019 i octubre-desembre 2018.

Ha agregat que tots els altres percentatges relatius als comportaments d'amfitrions i hostes en la plataforma d'Airbnb es basen en més de 237.000 respostes a la mateixa enquesta.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.