Actualitzat 13/10/2014 10:13

Els veïns de Montcada enduriran les seves protestes si Foment no soterra la R2

Vías de tren
Foto: EUROPA PRESS

MONTCADA I REIXAC (BARCELONA), 13 Oct. (EUROPA PRESS)

Els veïns de Montcada i Reixac han assegurat que enduriran el to de les seves protestes i tornaran a emprendre accions més radicals com tallar les vies o la C-17 al seu pas per la ciutat per aconseguir que el Ministeri de Foment assumeixi el seu compromís de soterrar la R2 al municipi.

   Ho ha explicat el portaveu de la Plataforma Soterrament Total, Ramón Bueno, que ha criticat que el projecte acordat hagi tornat a quedar fora dels Pressupostos Generals de l'Estat del 2015.

   "Aquesta és una obra vital per a Montcada perquè la nostra ciutat ha estat castigada durant molts anys i necessitem tornar-la a cosir", ha explicat Bueno, que ha recordat que per la població passen tres línies de rodalies, a més de l'AVE, la C-33, la C-17 i la N-150.

   En aquest sentit ha remarcat que la R2 parteix el cor de la ciutat en dos i dificulta el dia a dia dels ciutadans: "És impossible poder desenvolupar una vida normal", afirma el portaveu del col·lectiu, que subratlla que els habitants es veuen obligats a creuar els passos a nivell diverses vegades durant la jornada per accedir a serveis bàsics com el CAP.

   Bueno ha recordat que el 2007 l'Ajuntament, la Generalitat, la Plataforma i Adif van signar un conveni que establia que aquesta línia de rodalies se soterraria coincidint amb el desenvolupament de les obres de l'AVE al municipi, que gairebé estan acabades.

   Aquestes crítiques coincideixen amb una visita que diputats del Parlament i el Congrés portaran a terme aquest dilluns a la ciutat i en què el consistori i els membres de la Plataforma els transmetran la importància d'executar aquesta obra.

   "Volem que vegin en primera persona que Montcada és una ciutat especial amb unes necessitats especials i que això serveixi perquè presentin al·legacions als Pressupostos en aquesta direcció", apunta Bueno.

300 MILIONS D'INVERSIÓ

   Els responsables municipals asseguren que l'esclat de la crisi econòmica, el canvi de govern i el cost de soterrar aquesta via, que està xifrat en 300 milions d'euros, han estat els responsables que aquest conveni no s'hagi executat.

   "Arribem a un acord perquè el projecte es portés a terme en cinc fases diferents, es van presentar aquests cinc projectes però encara estem esperant que assignin una partida perquè algun pugui començar-se", apunten.

   Per la seva banda, fonts d'Adif han explicat que un dels punts del conveni establia que aquest projecte es financés a través de les plusvàlues urbanístiques que s'obtinguessin de recuperar terreny urbanitzable una vegada se soterrés la via, un aspecte que ara com ara no és viable.

   Per la seva banda, el secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, es va reunir el passat 30 de setembre amb representants de l'Ajuntament vallesà i els va comunicar que ara com ara el soterrament no és una prioritat per al govern espanyol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés