BARCELONA 1 oct. (EUROPA PRESS) -
Els últims activistes que quedaven després de la manifestació d'aquest dilluns a la tarda a Barcelona pel primer aniversari de l'1-O s'han diluït pel centre de la ciutat sobre les 23.15, després de produir-se disturbis a càrrec d'activistes que majoritàriament tapaven les seves cares.
S'han dispersat totalment després de cremar contenidors a la ronda Sant Pere --entre l'Arc de Triomf i la plaça Urquinaona--, en allunyar-se del recinte del Parlament, dins del qual els Mossos d'Esquadra havien carregat contra ells.
Els antidisturbis ho van fer per treure centenars de persones de la porta principal del Parlament, davant la qual una part corejava que volia entrar-hi.
VIA LAIETANA
També sobre les 23.15 hores ha quedat buida la Via Laietana, temps després que un altre centenar de persones s'hagués concentrat davant la Prefectura de la Policia Nacional: furgons antidisturbis els han obligat a sortir, allunyant-los de la zona.
A les 23.30 quedaven tres furgons de Mossos preventivament davant la Prefectura, mentre altres vehicles policials inspeccionaven aquesta zona i els carrers propers al lloc on s'han cremat contenidors.