Publicat 06/08/2019 11:07

Els turistes japonesos a Catalunya gasten el triple per persona i dia que la resta

David Zorrakino/Europa Press

La Generalitat preveu tancar l'any 2019 amb més de 400.000 turistes nipons

BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

Els turistes japonesos que visiten Catalunya gasten 471,9 euros de mitjana per persona i dia, el triple que la resta de turistes internacionals, i des del gener al juny el turisme japons a la comunitat catalana ha augmentat un 30%, de manera que es preveu arribar als 400.000 a finals d'any.

"Els turistes japonesos recullen molt bé all que nosaltres volem potenciar en aquest pla estratgic de turisme, que és desconcentrar, desestacionalitzar i augmentar la despesa", ha explicat la consellera d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, ngels Chacón, en una entrevista d'Europa Press.

La meitat dels turistes japonesos tornen una segona vegada a Catalunya i quan ho fan ja no trien Barcelona com a destinació: "Fugen del sol i platja, per tant complementen molt bé aquesta oferta. La cultura asitica busca cultura i gastronomia".

La consellera ha sostingut que els ajudaria molt el vol Barcelona-Tquio per millorar la promoció de la seva destinació, i ha explicat que al novembre faran una altra missió al país nipó amb 15 empreses catalanes per conixer turoperadores i agncies de viatge japoneses.

BREXIT, SENSE EFECTES

Segons les dades de la Generalitat, el Brexit encara no ha tingut conseqüncies a nivell turístic a Catalunya, perqu s'est mantenint l'activitat: "A nivell europeu pot ser que el turisme hagi baixat una mica. Ha fet tanta calor a tots els pasos que les destinacions de sol i platja arreu d'Europa han caigut una mica aquests mesos".

La devaluació de la moneda, la llibertat d'itinerncia, els permisos de residncia i qu passar amb el grup britnic IAG, que controla aerolínies amb molt pes a l'Aeroport de Barcelona-El Prat --Iberia, Vueling i Level-- són les principals preocupacions del sector sobre el futur del Brexit.

"A nivell de turisme, el turisme britnic és el segon mercat, Frana és el primer. Ens preocupa i molt", ha sostingut Chacón, que ha detallat que es relacionen amb més de 1.800 agents per revisar la tendncia de mercat en cada moment.

Davant del possible impacte que pugui generar el Brexit, Chacón ha explicat que estan comenant a diversificar els mercats: "Per aix, quan parlem de turistes ens hem centrat a buscar-los als Estats Units i en el turisme asitic".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés