Publicat 02/02/2018 12:43

Els treballadors públics han perdut el 16% de poder adquisitiu des del 2010, segons CCOO

Roda de premsa de CCOO
Europa Press

El sindicat també critica precarietat i pèrdua de drets després de la crisi

BARCELONA, 2 febr. (EUROPA PRESS) -

Els treballadors catalans del sector públic han perdut el 16% del seu poder adquisitiu des del 2010, com a conseqüència de les retallades imposades com a resposta a la crisi, segons ha informat CCOO aquest divendres en roda de premsa.

El sindicat ha assenyalat que els treballadors d'aquest sector no només han vist com les seves retribucions anaven perdent capacitat, sinó que també han empitjorat les seves condicions laborals, com es pot observar, per exemple, en l'augment de la temporalitat del 26% arran de la crisi.

És per això que CCOO ha iniciat una campanya per revertir la precarització dels serveis públics, que l'organització ha defensat que no només afecta directament als treballadors, sinó també a la ciutadania que els rep amb una qualitat pitjor.

La secretària d'Acció Sindical de CCOO de Catalunya, Cristina Torre, ha explicat que aquesta campanya busca posar el focus en la recuperació de l'ocupació en el sector públic, ja que des de l'any 2010 no es produeixen incorporacions i tan sols es permeten taxes de reposició limitades, dels salaris i les condicions laborals que els seus empleats tenen, i de drets com la negociació col·lectiva.

"Defensem uns serveis públics de qualitat i parar les privatitzacions. Són drets de la ciutadania, no només dels treballadors públics", ha sostingut.

Per al secretari general de la federació de Serveis a la Ciutadania, Manolo Fages, l'empobriment dels serveis públics no es deu a una falta de recursos, sinó que no hi ha voluntat política per evitar-ho, i com a mostra d'això ha indicat que tant les comunitats autònomes com les administracions locals no van tenir dèficit durant el 2017 i van registrar un superàvit del 0,11% i el 0,6%, respectivament.

BRETXA DE GÈNERE

El sindicat també ha denunciat que la bretxa de gènere no és exclusiva en el sector privat, sinó que també es produeix en el públic, tant en la representativitat que tenen les dones com en els salaris que perceben.

Així, Fages ha assenyalat que dels 120.000 treballadors dels cossos generals que constitueixen l'administració catalana, 108.000 són dones i 45.000 són homes, mentre que, entre els càrrecs directius, que són un total de 184, només 62 d'aquests recauen sobre elles.

En referència als salaris públics, malgrat que aquests estan més regulats que en el sector privat, el gènere influeix en els complements que aquestes poden rebre, ja que venen determinats per factors com la progressió, els resultats obtinguts i la prestació de serveis extraordinaris, la qual cosa es veu afectat per la conciliació de la vida familiar i laboral, i la cura de menors, que continua recaient més sobre elles.

Per visibilitzar aquesta discriminació, Comissions Obreres, juntament amb la UGT, ha convocat una vaga laboral pel 8 de març, el dia internacional de la dona treballadora, en la qual han cridat a fer aturads de dues hores en cada torn.

Contingut patrocinat