BRUSSEL·LES 5 jul. (EUROPA PRESS) -
Els tripulants de cabina (TCP) de Ryanair aniran a la vaga els propers 25 i 26 de juliol, aturs que se secundaran a Espanya, Portugal, Itàlia i Bèlgica en una acció conjunta, segons s'han decidit aquest migdia a Brussel·les els sindicats espanyols USO i Sitcpla, el SNVPAC portuguès, el sindicat Ultrasporti, UIL, italià i el belga CNE.
Segons el document conjunt signat, no descarten prendre mesures addicionals si l'aerolínia irlandesa no realitza concessions en termes d'ocupació. Aquests aturs se sumen a la vaga de 24 hores convocada el 12 de juliol pels pilots de Ryanair a Irlanda, que afectaran al 7% dels seus vols.
En concret, els auxiliars de vol a Itàlia realitzaran una vaga de 24 hores el 25 de juliol, mentre que a Espanya, Portugal i Bèlgica pararan durant 48 hores entre el 25 i el 26 de juliol, segons el calendari difós pels cinc sindicats.
A Espanya estan cridats la vaga més de 1.800 TCP, més de 4.000 entre els quatre països.