Demanen que les comunitats puguin legislar i que es limiti el preu de les assegurances
BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -
Els taxistes han decidit en assemblea aquest dimarts que tallaran els accessos a les terminals de creuers del Port de Barcelona i a l'Aeroport de Barcelona-el Prat si el Govern central no atén les seves demandes.
El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha explicat en unes declaracions a la premsa que l'associació té prevista una reunió amb la secretria general de Transport Terrestre, Marta Serrano, per traslladar-li dues peticions: limitar el preu de les assegurances del sector i habilitar les comunitats autnomes perqu puguin legislar.
Ha afegit que la trobada est prevista després de les eleccions europees del 9 de juny i preguntat per la data de les mobilitzacions, ha dit que depn de la reunió, per que poden mobilitzar el sector "en 24 hores".
Centenars de taxis s'han manifestat aquest dimarts al matí a Barcelona per protestar pel que consideren "VTC illegals", en una marxa lenta convocada per Élite Taxi.
La mobilització ha sortit cap a les 10.40 hores de l'avinguda Maria Cristina i ha seguit per Gran Via fins al passeig de Grcia, on han aparcat i han fet l'assemblea, que ha comenat cap a les 13 hores.
GENERALITAT
Els participants en l'assemblea també han votat a favor d'emprendre mobilitzacions indefinides a partir de l'1 de setembre si la Conselleria de Territori de la Generalitat no regula els VTC que depenen de plataformes com Uber, Cabify o Bolt.
Álvarez ha explicat que en aquest cas no es faria una aturada en el sector, sinó que es trucaria als taxis que cada dia han de descansar i que ha xifrat en uns 2.000 a "collapsar" les rondes de Barcelona i els accessos al Port i l'Aeroport.
Durant l'assemblea, Álvarez ha explicat que compten "amb el compromís" del Departament de crear una norma que justifiqui adequadament davant la justícia europea la necessitat de limitar el nombre de VTC que circulen per Barcelona.
D'aquesta manera es revertiria la sentncia del Tribunal de Justícia de la Unió Europa (TJUE) del juny de l'any passat que eliminava les limitacions a les llicncies de VTC.
L'objectiu seria que no es puguin crear noves llicncies per a aquestes plataformes a Catalunya.