Publicat 30/01/2019 18:15

Els taxistes anuncien a l'Eurocambra accions legals contra Uber, Cabify i l'Estat

Alberto 'Tito' Álvarez
Ricardo Rubio - Europa Press

BRUSSELLES, 30 gen. (EUROPA PRESS) -

La Plataforma Integral del Taxi ha anunciat al Parlamento Europeu que presentar una demanda contra les empreses Uber i Cabify per competncia deslleial, a les quals acusa tenir "l'única finalitat" de "quedar-se amb el monopoli del transport", una denúncia a l'Estat per danys patrimonials i una "macroquerella criminal" contra "una trama d'una srie de persones" la identitat de les quals ha preferit no revelar per "estafa massiva, blanqueig de capitals, frau de llei i maquinació per alterar el preu de les coses".

Així ho han explicat en una roda de premsa a la seu de l'Eurocambra el coordinador de la Plataforma, Alberto 'Tito' Álvarez, i l'advocat Elpidio José Silva, en la qual també han explicat que Espanya est incomplint la directiva europea sobre liberalització de serveis.

"Nosaltres pensem que la tecnologia est molt bé, per per ajudar les persones, no per sotmetre-les. El taxi i els VTC són dos tipus de transport totalment diferents. I els VTC, a través d'Uber i Cabify, estan fent la nostra feina i no ho permetrem", ha emfatitzat el també portaveu d'Élite Taxi.

L'advocat, no obstant aix, no ha volgut revelar, per raons estratgiques, contra qui estar dirigida la querella per estafa, blanqueig, frau de llei i alteració dels preus.

Si que ha detallat que es presentar davant del jutjat competent en l'mbit penal, que, al seu parer, és l'Audincia Nacional perqu "es tracta de delictes per tot el territori espanyol amb un impacte a nivell de sistema econmic molt rellevant".

Per la seva banda, la demanda contra Uber i Cabify per competncia deslleial es presentar aquest mateix dijous al jutjat mercantil de Madrid que correspongui pel torn de repartiment.

Pel que fa al litigi amb l'estat per danys patrimonials, Silva ha assenyalat que s'iniciar amb una petició administrativa dirigida al Ministeri de Foment amb l'objectiu d'arribar a un acord indemnitzatori, que ha xifrat en "milers de milions d'euros".

En cas de no aconseguir un acord, es recorrer a l'Audincia Nacional.

ESPANYA "VIOLA" LA DIRECTIVA EUROPEA

Tant Álvarez com Silva han denunciat també que Espanya est incomplint la directiva europea sobre liberalització de serveis i han recordat que aquestes normes exclouen d'aquesta liberalització al sector del taxi, el transport urb i les ambulncies.

"No pot ser que amb una autorització d'mbit nacional se'ls permeti fer transports urbans, perqu s'estan carregant la base dels territoris de la Constitució. Venim a denunciar que durant nou anys porten fent una activitat que no poden fer", ha assenyalat el coordinador de la Plataforma Integral del Taxi.

L'advocat ha remarcat que les VTC són llicncies estatals que habiliten el seu propietari a "prestar serveis supraautonmics", per que no permeten quedar-se a treballar a una sola ciutat perqu "faries de taxi i no ets un taxi".

Silva ha defensat que s'ha arribat a aquest escenari "manipulant absolutament el relat de la realitat per sobre del dret".

"És pirateria consentida per les institucions", ha criticat, per després recalcar que no creu que "mai en la histria de l'administració espanyola s'hagi organitzat un frau durant tant de temps, tan massivament i generant una ptica tan deformada de la realitat".

L'EXEMPLE DE CATALUNYA

D'altra banda, 'Tito' Álvarez ha assegurat que la solució que ha trobat la Generalitat per al conflicte, encara que no deixa "del tot satisfet" el sector del taxi, "sí que marca unes línies" en les quals se'ls diferencia dels VTC.

"Volem que aquest decret llei sigui per totes les comunitats autnomes perqu no pot haver-hi taxistes de primera i taxistes de segona", ha afirmat.

Silva ha expressat que la Generalitat "ha ents correctament i llegit perfectament" el que est succeint.

En la mateixa línia, ha apuntat que, encara que no li sembla "suficient", el temps d'antelació de 15 minuts "no és una limitació de drets" sinó "una definició del dret".

L'advocat, en qualsevol cas, dóna per segur que la CNMC impugnar el decret de la Generalitat: "Aix és una guerra llarga i estem parlant de batalles", ha avanat, per després subratllar que, al final, el Tribunal Constitucional haur de seguir el seu criteri perqu "qualsevol altre porta a l'abisme".

Preguntat per la postura de la CNMC i de l'Autoritat Catalana de la Competncia (ACCO), Álvarez ha criticat que "és el normal" i les ha acusat de treballar perqu "Uber i Cabify s'installin i acabin amb el taxi".

"Són el bra armat dels lobbies, fan la seva feina molt bé, per aix els paguen", ha resolt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés