Actualitzat 10/12/2018 19:20

Els 'stories' i la missatgeria instantània seran claus per al desenvolupament de les xarxes socials el 2019

Informe de Tendències Socials 2019 d'Hootsuite
HOOTSUITE


MADRID, 10 des. (Portaltic/EP) -

Hootsuite, plataforma líder per a la gestió de xarxes socials ha publicat el seu Informe de Tendències Socials del 2019, on es fa visible el gran creixement de les històries ('stories') a les xarxes socials i la preferència de la missatgeria instantània per part dels usuaris.

L'Informe de Tendències Socials del 2019 de Hootsuite està basat en una enquesta realitzada a més de 3.250 clients de la plataforma i en entrevistes amb especialistes de la indústria. L'estudi inclou no només les tendències, sinó també les recomanacions per aprofitar les oportunitats que aquestes tendències representen.

La preocupació per la privadesa ha portat als usuaris de les xarxes socials a utilitzar canals més privats com Facebook Messenger, WhatsApp o WeChat, com recull el document. A més, el 69% dels participants en l'enquesta asseguren que poder enviar missatges directament a una empresa els ajuda a confiar més en la marca, la qual cosa crea oportunitats úniques perquè les empreses desenvolupin relacions més properes amb ells.

Les 'històries' estan creixent 15 vegades més ràpid que la informació compartida mitjançant la secció de notícies (feed). Vídeos com els que es publiquen a través de Snapchat, Instagram i Facebook han fet l''storyliving' més atractiu en comparació amb l''storytelling' tradicional. Això ha provocat que quatre de cada cinc grans marques hagin afegit el format 'stories'.

D'altra banda, el comerç social està guanyant cada vegada més força entre els usuaris. Trobar la manera de comprar en temps real, de manera interactiva i sense interrupcions serà fonamental, especialment en els dispositius mòbils. Per això, un 28% dels enquestats ha implementat el 'social commerce' o planeja fer-ho en els propers 12 mesos.

Finalment, Hootsuite assenyala la importància de retornar la confiança als usuaris. Els clients són cada vegada més conscients amb qui estan interactuant a les xarxes socials i quines dades estan compartint. En conseqüència, el 60% no confia en les xarxes socials, per la qual cosa, com entenen des de la companyia, les marques haurien de canviar les seves estratègies per desenvolupar continguts més rellevants que siguin alhora adequats per a l'individu i autèntics i genuïns per a la marca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés