Actualitzat 23/05/2013 16:57

Els sindicats demanen a la patronal catalana anar "més enllà" del pacte estatal de convenis

Ros (UGT): "No acceptarem un 'copiar-pegar' en català de la declaració de Madrid"

Camil y Ros y Joan Carles Gallego en la concentración en Fomento del Trabajo
EUROPA PRESS

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

Els sindicats han demanat aquest dijous a la patronal catalana que vagi "més enllà" del pacte aconseguit a nivell estatal per CCOO, UGT i la CEOE per allargar temporalment els convenis col·lectius que perden la ultraactivitat --pròrroga de l'anterior acord-- mentre duri la negociació entre els agents socials.

En declaracions als mitjans durant la concentració celebrada a les portes de Foment del Treball i que ha reunit a unes 200 persones, el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha instat la patronal de Catalunya a acceptar, a més de la pròrroga temporal, una mediació delegada per part de l'Administració en aquells convenis que segueixin bloquejats.

"No acceptarem un 'copiar-enganxar' en català de la declaració de Madrid ni que la Generalitat vulgui canviar el logotip per fer-se la foto", ha afegit el secretari de política sindical d'UGT de Catalunya, Camil Ros.

Ros ha assegurat que a Catalunya el 50% de la negociació col·lectiva està en risc, i ha advertit a la patronal que, si continua el bloqueig dels convenis, les mobilitzacions seguiran "cada dia, perquè la ultraactivitat es tradueix en més conflictivitat laboral".

Els dos sindicats han afirmat que la jornada de vaga d'aquest dijous ha anat "molt bé", tant pel seguiment en els sectors afectats per la pèrdua de la ultraactivitat com per les nombrosos aturades que hi ha hagut en diverses empreses i sectors.

A més, segons el seu punt de vista, la "pressió" que ha suposat la convocatòria ha permès desbloquejar durant els últims dies convenis de diferents sectors com el del metall, els forns i la de la xocolata.

Amb vista a la manifestació de la tarda, Gallego i Ros han demanat a tots els treballadors que surtin al carrer a protestar "perquè la pèrdua de la ultraactivitat acabarà afectant tots els sectors".

"Sense convenis col·lectius es retrocedirà en el temps, es perdran condicions de treball i hi haurà més acomiadaments, perquè les empreses podran contractar nous treballadors amb salaris més baixos", ha afirmat Gallego.

Contingut patrocinat