Publicat 30/11/2021 15:24CET

Els productes frescos representen el 15% de la cistella 'online' de gran consum, segons Aecoc

Archivo - Arxiu - Imatge de recurs d'uns llagostins en una peixateria
CHANGIN MARKETS - Archivo

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

Els productes frescos representen el 14,9% de les compres a Internet de gran consum segons les dades IRI que s'han presentat en la jornada d'Aecoc 'Perspectives del 2022 per als sectors dels frescos', segons un comunicat de l'entitat aquest dimarts.

La venda per Internet de carns, fruites, hortalisses, làctics i productes del mar frescos ha crescut un 115% respecte al 2019, i es preveu que el 2022 la facturació d'aquests productes creixi un 1,4%.

De totes maneres, les últimes xifres mostren una reculada de la venda en línia de productes frescos respecte a les etapes de confinament i més restriccions, quan va assolir una quota de mercat del 17%.

Aecoc ha aprofitat la jornada per presentar el seu baròmetre sectorial, que recull les previsions dels fabricants i distribuïdors de productes frescos per a la campanya de Nadal i l'any vinent.

El 55% dels distribuïdors confia a millorar les vendes en la pròxima campanya nadalenca, amb un 18% que espera créixer per sobre del 5%; mentre que un 27% creu que mantindrà el volum de facturació i un 18% que preveu una caiguda en la xifra de negoci.

Quan els han preguntat sobre les seves previsions de cara al 2022, el 86% dels distribuïdors compta amb créixer, per un 14% que espera mantenir el nivell de vendes.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés