Publicat 16/05/2025 11:26

Els préstecs hipotecaris per a la compra d'habitatge a Catalunya van augmentar un 28,9% al febrer

Archivo - Imatge de recurs d'uns habitatges en construcció
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA 16 maig (EUROPA PRESS) -

Els préstecs hipotecaris per a la compra d'habitatge a Catalunya van créixer un 28,9% al febrer en comparació a l'any anterior i supera en més de quatre punts percentuals la mitjana espanyola, que es va situar en el 24,2%, segons dades del Col·legi Notarial de Catalunya d'aquest divendres.

Durant aquest període, es van formalitzar 5.322 hipoteques a Catalunya, amb un import mitjà de 181.007 euros, la qual cosa representa un augment d'un 9,3% en comparació al mateix mes de l'any passat.

La compravenda d'habitatge va registrar un increment interanual del 9,3%, una pujada més moderada en comparació al repunt del 20,1% observat al gener, i el preu mitjà per metre quadrat es va situar en els 2.200 euros el metre quadrat, un 4,6% més que el mes de l'any anterior.

Contador