Publicat 23/02/2018 13:44

Els ports de Palamós i Roses preveuen un 2018 rècord amb 62 escales i 57.000 passatgers

Port de Palamós (Girona)
GENCAT

GIRONA 23 febr. (EUROPA PRESS) -

Els ports de Palamós i Roses (Girona) preveuen que aquest 2018 sigui un any rècord amb 62 escales i 57.000 passatgers, la qual cosa suposa un augment del 35% i del 26%, respectivament, en comparació amb l'any passat, ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat en un comunicat.

En concret, el Port de Palamós preveu rebre 47.500 passatgers, un 11% més, i 49 escales (+17%), i el de Roses 9.500 creuerista i 13 escales, amb la qual cosa multiplica per quatre el nombre de passatgers i per tres les escales respecte a l'any passat.

Aquesta activitat generarà un impacte econòmic directe al territori de 3,9 milions d'euros, una xifra que s'extreu d'un estudi de l'Associació Internacional de Línies de Creuers (Clia).

Segons aquest estudi, cada passatger que desembarca es gastaria una mitjana de 62 euros i cada tripulant, 25, i a aquest import també s'ha de sumar la despesa vinculada a l'embarcació en concepte de serveis portuaris, que és de sis euros per passatger.

A més, aquest 2018 visitaran tots dos ports de la Costa Brava un total de 17 línies de creuer, de les quals un 55% són de luxe.

El Port de Palamós començarà la temporada el diumenge 4 de març, i el de Roses ho farà una mica més tard, el diumenge 6 de maig, i en tots dos enclavaments la companyia britànica Saga Shipping marcarà l'inici de la temporada.

Contingut patrocinat