El Port de Barcelona té el 10% de les accions de la terminal i el de Tarragona el 5%
BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -
Els ports de Barcelona i Tarragona han formalitzat la seva entrada a l'accionariat de la Terminal Intermodal de Monzón (TIM) (Osca), amb la signatura del conveni per tancar l'operació.
Han signat el document aquest dimecres a Barcelona els presidents de totes dues institucions, Damià Calvet i Josep Maria Cruset, juntament amb la consellera d'Economia, Planificació i Ocupació del Govern d'Aragó, Marta Gastón.
També hi han participat la directora general de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Mercè Rius; el president de Renfe, Isaías Taboas; el director general de LogiRail, Óscar Gómez; el president de Grupo Samca, Javier Luengo, i el conseller delegat de TIM, Rubén Orera.
Després de l'acord signat aquest dijous, el Port de Barcelona comptarà amb el 10% de les accions de TIM, mentre que el Port de Tarragona el 5% dels títols; Samca compta amb el 75% i Renfe, amb el 10% restant.
Calvet ha destacat que aquesta participació permetrà a la infraestructura no tan sols continuar donant servei a Aragó, sinó també a Navarra, La Rioja i la Comunitat de Madrid.
Ha destacat l'esforç d'Aragó en logística per internacionalitzar la seva economia i que aquest acord permetrà a TIM guanyar en rendiment i tràfic, cosa que "ajudarà l'economia, la recuperació i el medi ambient".
Cruset ha apuntat que Aragó és un punt clau per al tràfic de mercaderies del Port de Tarragona i que aquesta decisió "és una inversió i una aposta important" per a la infraestructura.
Ha subratllat la importància de la infraestructura tarragonina en el sector agroalimentari català i aragonès perquè és el port líder en el tràfic de cereals i granels per al sector.
"LA LOGÍSTICA ÉS UN CABAL D'OPORTUNITATS"
Gastón s'ha felicitat per la signatura del conveni i ha mostrat "reconeixement, gratitud i ànim" a tots els actors per continuar treballant i aportant en la línia marcada.
Ha apuntat que aquest acord "mostra la política econòmica del Govern d'Aragó" i que la col·laboració publicoprivada és un dels principals ingredients per al creixement de la logística.
Ha explicat que "la logística és un capital d'oportunitats per al desenvolupament econòmic" i que ha quedat demostrat que és un sector que, en les seves paraules, permet sumar voluntats i conjuminar col·laboracions perquè el recorregut sigui llarg.
Per la consellera, "comptar amb els ports de Barcelona i Tarragona és un autèntic luxe".