Publicat 28/08/2019 15:58

Els pilots espanyols de Ryanair amenacen amb una vaga els dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre

Avión de Ryanair.
RYANAIR - Archivo

L'anunciat tancament de quatre de les seves bases a Espanya pot afectar 512 treballadors

MADRID, 28 ago. (EUROPA PRESS) -

El sindicat Sepla de pilots ha registrat aquest matí un preavís de vaga per als dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre, així com la sollicitud de mediació davant del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) per a la resolució de conflictes i, si no es resolen, procedir a la convocatria oficial de vaga davant dels organismes pertinents.

Els pilots de Ryanair afiliats al Sepla havien donat suport massivament a l'adopció de mesures legals, entre elles la vaga, com a mesura de protesta per l'anunciat tancament de les bases de Girona, Tenerife Sud, Las Palmas de Gran Canria i Lanzarote, amb el 90% dels vots a favor.

La secció sindical de Sepla a Ryanair, que representa 500 pilots dels 700 que Ryanair té a Espanya, ha convocat una roda de premsa aquesta tarda per explicar els motius de la convocatria d'aquests cinc dies de vaga a l'aerolínia si la companyia manté els anunciats tancaments de quatre bases espanyoles de la companyia irlandesa.

La vaga de deu dies dels tripulants de cabina (TCP) a Ryanair, convocada pels sindicats USO i Sitcpla, per al setembre (1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29) en contra dels tancaments anunciats es manté, després que fracassés la primera reunió de mediació.

La setmana passada, USO Sector Aeri va informar que la companyia havia engegat un procés d'acomiadament collectiu (ERO) que podria afectar prop de 512 treballadors després de confirmar el tancament de les bases de Girona, Las Palmas, Tenerife Sud i Lanzarote el proper 8 de gener.

ERO PER A 512 TREBALLADORS

En concret, l'ajust de plantilla afectaria 512 treballadors, entre tripulants de cabina i pilots, que es desglossen en 164 persones a Girona, 156 a Tenerife Sud, 110 a Las Palmas i 82 a Lanzarote.

La direcció de Ryanair justifica els tancaments d'aquestes quatre bases a Espanya pels retards dels avions 737 MAX de Boeing, els efectes d'un possible Brexit dur i el descens de beneficis pel que fa als dos darrers anys.

La 'low-cost' irlandesa ha assegurat que "cap ruta no es veur afectada", perqu seran ateses per vols des d'altres bases a partir del novembre quan comenci l'horari d'hivern.

La companyia ja va avanar al febrer possibles ajustos a les bases per l'evolució del negoci derivada de la incertesa del Brexit, després d'increments més moderats que en les temporades anteriors, i el retard de la comanda de 30 avions 737 MAX a Boeing, amb els quals comptava aquest estiu i les entregues dels quals estan suspeses.

Ryanair va tancar el primer trimestre del seu exercici fiscal, finalitzat el passat 30 de juny, amb un benefici de 243 milions d'euros, un 21% menys que un any abans. Després de presentar els seus comptes trimestrals, el conseller delegat del grup, Michael O'Leary, va anticipar que l'entitat es veuria obligada a fer acomiadaments, a finals de setembre, i després del Nadal, i va xifrar en 500 pilots i 400 assistents de vol els efectius que sobren en la plantilla a nivell global.

El passat estiu, la principal aerolínia de baix cost d'Europa es va enfrontar a la vaga més gran de la seva histria, en la qual es van mobilitzar pilots d'Alemanya, Blgica, Sucia, Holanda i Irlanda, que es va saldar amb 400 vols i 67.000 passatgers afectats. Amb anterioritat, van fer aturades els TCP en cinc mercats, entre ells Espanya, la qual cosa va provocar la cancellació de 400 vols més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés