Actualitzat 10/09/2015 15:45

Els partits catalans gastaran 9,5 milions d'euros en la campanya

Junts pel sí és el partit amb més pressupost i la CUP amb menys

   BARCELONA, 10 Set. (EUROPA PRESS) -

Els partits catalans tenen previst gastar 9.476.219 euros en la campanya de les eleccions catalanes que comença a les 00.00 d'aquest dijous a divendres, a posta que part dels escons en joc estan encara per decidir.

   La candidatura que més diners gastarà serà Junts pel sí, que destinarà 3,7 milions d'euros que assumeixen les formacions de CDC i ERC i que finançaran en un 90% amb les aportacions públiques i, la resta, amb un crèdit conjunt.

   A l'altre extrem se situa l'altra llista independentista en aquesta campanya, la del CUP, que amb 400.000 euros és la que menys diners gastarà d'entre les formacions amb representació al Parlament.

   Una xifra semblant a la de la candidatura liderada per Lluís Rabell (Catalunya sí que és pot) amb un pressupost de 450.000 euros que es finançaran a través de microcrèdits de particulars que aniran dels 100 als 10.000 euros i dels quals ja han recaptat 60.00; i del que els correspon per tenir ICV entre les seves files.

   C's té un pressupost de 900.000 euros per a aquesta campanya dels quals més de la meitat corresponen a fons propis i la resta s'obtindrà d'un crèdit bancari.

   Els socialistes gastaran 1,6 milions d'euros, un part prové de fons propis i una altra d'un crèdit que s'avala amb l'avançament que els correspon en funció dels vots que obtinguin.

   Els populars van registrar el 4 de setembre en la Sindicatura de Comptes la despesa que faran en campanya i que puja a 2.426.219 euros, un tràmit que han de seguir tots els partits que es presentin a les eleccions.

SENSE 'MAILING' ÚNIC

   Durant la campanya els catalans rebran un altre cop en les seves cases la propaganda electoral dels partits per separat i no de manera conjunta, ja que les formacions, una vegada més, no s'han posat d'acord per enviar aquest material en un mateix sobre, el que es coneix com a 'mailing únic' i que estalviaria substancialment els costos.

   L'enviament de propaganda electoral suposa un de les despeses més elevades per a les formacions en una campanya electoral: per exemple Junts pel sí i PSC dediquen 900.000 euros per fer aquest enviament als ciutadans.

   La llei electoral catalana que es va negociar al Parlament durant aquesta legislatura incloïa un article en el qual s'apostava pel mailing únic, cosa que hagués obligat a tots els partits amb representació en la Cambra catalana a enviar de manera conjunta la propaganda, però la norma va fracassar.

   A final de la legislatura, el Parlament va aprovar una moció que instava el Govern a coordinar el 'mailing' únic malgrat que no s'hagués aprovat la llei electoral, i tot i que que els partits van votar a favor i hi ha un mandat de la Cambra catalana per fer-ho, finalment cadascun manarà la propaganda pel seu compte, pujant els costos dels seus respectius pressupostos de campanya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés