Els missatges verificats, la mesura de Google per evitar atacs de 'phishing'

Publicat 29/11/2019 16:06:52CET
Google Missatges.
GOOGLE

MADRID, 29 nov. (Portaltic/EP) -

Google ha introduït la verificació de SMS en la seva aplicació de missatgeria, que permet el contacte entre empreses i clients de manera segura en identificar l'emissor del missatge.

Els SMS verificats ajuden a "entendre la veritable identitat del negoci que envia missatges per prevenir el 'phishing'", explica Google a la seva pàgina de suport. Es tracta d'una eina enfocada a evitar el frau a través de la suplantació de fonts legítimes en els missatges.

Google verifica la identitat del negoci i ho fa a través d'un codi de verificació per cada SMS, que comprova amb un llistat d'empreses registrades. Quan el codi concorda, "el contingut del missatge s'envia des del negoci real" i és segur.

No obstant això, si el codi de verificació no concorda, i Google no pot verificar el missatge, l'usuari rebrà una notificació a l'app de missatges que l'avisarà d'això.

La verificació de remitent requereix connexió a Internet. Si en aquest moment la connexió és feble o falla, Google no podrà identificar correctament l'emissor. De qualsevol forma, la companyia recomana no respondre ni obrir enllaços fins que l'emissor hagi estat verificat.

La funció de missatges verificats està disponible de moment als Estats Units, i s'enfoca a la comunicació entre negocis i clients a través de missatges de text.

Contador