Els habitants de Barcelona i Madrid demanen més mesures per frenar el trànsit urbà, segons Drivy

Publicat 12/9/2019 11:01:28CET
Atasco en la Ronda de Dalt de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

MADRID, 12 set. (EUROPA PRESS) -

Els madrilenys i els barcelonins han atorgat als seus ajuntaments un aprovat just en matèria de mesures per reduir la congestió, amb només un 5,5 i un 5,1 sobre deu, respectivament, perquè troben a faltar més mesures per frenar el trànsit.

Així es desprèn d'un estudi que ha dut a terme Harris Interactive per al seu client Drivy by Getaround a partir de 4.000 enquestes en línia a vuit ciutats europees durant l'última setmana d'agost, que també conclou que gairebé un 80% dels ciutadans creu que els ajuntaments haurien d'apostar més pel cotxe compartit.

Si es té en compte únicament els habitants de les zones més cèntriques de la ciutat, la nota que atorguen a Madrid puja fins als 5,7 punts sobre deu per la posada en marxa de Madrid Central, mentre que la de Barcelona baixa fins als 4,7 punts, una nota que l'estudi atribueix al fet que els ciutadans troben a faltar més mesures per frenar el trànsit al centre.

Després del transport públic, una de les mesures que consideren els usuaris per desincentivar la possessió d'un vehicle en priopietat és el 'carsharing', una alternativa que consideren un 24% dels madrilenys i un 26% dels barcelonins.

Si es té en compte les àrees en les quals ja operen aquest tipus de plataformes, aquests percentatges augmenten fins al 27% en el cas de Madrid i fins al 30% en el cas de Barcelona.

En aquest sentit, el 79,5% dels enquestats mostren una opinió positiva pel que fa al 'carsharing' i un 78% dels enquestats a Madrid i un 67% a Barcelona voldrien tenir més serveis d'aquest tipus als seus barris.