Publicat 28/03/2019 20:29

Els espanyols duen a terme un 20% de les compres online a botigues estrangeres i la Xina és el principal mercat

Los españoles realizan un 20% de las compras online en tiendas extranjeras y Chi
SEUR

MADRID, 28 març (EUROPA PRESS) -

Els espanyols duen a terme un 20% de les compres online a botigues estrangeres, un comportament que s'ajusta a la mitjana europea (19,1%) i la Xina és el principal mercat, segons l'informe 'eShopper Barometer' de Seur que recull els hbits a l'hora de comprar fora d'Espanya.

Tal com reflecteix l'enquesta feta per la companyia de transport, el 66% dels espanyols ha mercat almenys una vegada en una botiga online estrangera, sobretot de Xina (53%); mentre que el Regne Unit (35%) es manté com a segon mercat encara que perd terreny en respecte a l'any passat i els Estats Units (32%) es posiciona en tercer lloc.

D'altra banda, la motivació principal dels enquestats que ja han mercat en botigues online estrangeres és trobar millors ofertes (66%) i aquells que volen comenar a fer-ho volen productes o marques que no estan disponibles al mercat local (51%).

En canvi, pel 26% el principal motiu per deixar de comprar en botigues online estrangeres és que el procés d'entrega sigui massa llarg o difícil i a més, els dubtes sobre la seguretat ha augmentat onze punts i se situa per un 22% dels enquestats com una altra de les causes principals per no comprar online.

Respecte els productes que s'adquireixen, la moda es manté com la categoria principal de les compres 'online' dels espanyols, perqu el 24% declara haver adquirit productes d'aquest tipus en la seva última compra; seguit de tecnologia (26%), calat (8%) i joguines (8%).

D'altra banda, els enquestats han apuntat que van dur a terme tant compres "prctiques" (37%) com "per gust" (28%) l'última vegada que van comprar i les categories de DVD, CD, videojocs i llibres són les que més es perceben com a "capritx". A més, en línia amb la mitjana europea (64%), dos teros de les compres es mediten, especialment si es tracta de productes amb preus alts com la tecnologia.

SUPORTS I FORMES DE PAGAMENT

Pel que fa al suport que utilitzen per realitzar les seves compres, els ordinadors de sobretaula (54%) i porttils (61%) són els dispositius més emprats pels espanyols per comprar online. No obstant aix, els millennials i els grans compradors són més proclius a fer servir l'smartphone.

A més, a Espanya, el 30% dels enquestats est subscrit actualment en una botiga online, una xifra superior a la mitjana europea (23%). D'aquesta manera, el 84% de compres recents es va realitzar en botigues online que s'havien utilitzat anteriorment i només un 3% en 'sites' desconegudes.

ENVIAMENT I TRANSPORT

L'estudi també ha revelat dades sobre les formes d'enviament i transport que prefereixen els espanyols quan compren a l'estranger a través d'Internet, perqu el 81% dels compradors creu que és rellevant conixer la companyia de transport abans de comprar, sobretot perqu els aporta seguretat i tranquillitat saber qui lliurar el paquet.

Per a la majoria dels enquestats (90%), conixer la informació a temps real del procés de compra i la possibilitat d'entrega l'endem són avantatges que augmentarien les possibilitats que comprés en una botiga online.

A més, un 89% creu que la possibilitat de canviar l'entrega és un altre dels serveis que animaria a comprar online. Mentre que l'entrega basada en la geolocalització sembla l'alternativa menys atractiva per comenar a comprar (71%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés