Publicat 05/02/2018 11:43

Els diputats substituts de Forn i Ponsatí presenten les seves credencials al Parlament

Façana del Parlament de Catalunya
EUROPA PRESS

L'independentisme vol assegurar-se la majoria en un eventual debat d'investidura

BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

Els diputats de JxCat Antoni Morral i Saloua Laouaji han presentat la documentació necessària per convertir-se en diputats de ple de dret, segons publica el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya recollit per Europa Press.

Es tracta dels dos parlamentaris que substituiran els consellers destituïts Joaquim Forn i Clara Ponsatí --el primer a la presó i la segona a Bèlgica--, que es van presentar a les eleccions en la llista de JxCat però van optar per renunciar a l'acta de diputat.

El Butlletí reflecteix que Morral i Laouaji han presentat les credencials que expedeix la Junta Electoral Provincial, i també que la reunió de la Mesa del Parlament del dimarts 30 de gener va certificar que havien presentat la resta de la documentació necessària: la declaració de béns i activitats i l'acatament de la Constitució i l'Estatut.

Així, només falten dues substitucions per completar-se, les dels consellers destituïts a Bèlgica Lluís Puig (JxCat) i Meritxell Serret (ERC), que també van renunciar a la seva acta a principis de la setmana passada i han de ser substituïts per Ferran Roquer (JxCat) i David Rodríguez (ERC).

67 DIPUTATS ASSEGURATS

Quan es completin totes les substitucions que hi ha en marxa, l'independentisme s'assegurarà 67 diputats que poden acudir presencialment a la Cambra, la qual cosa els permetrà estar sense problemes en el ple d'investidura quan se celebri.

Només quedaran a l'aire el vot de tres diputats independentistes: Oriol Junqueras (ERC) i Jordi Sànchez (JxCat), que són a la presó, i el del candidat, Carles Puigdemont (JxCat), que és a Bèlgica i no ha aclarit si contempla tornar per a la seva investidura.

Junqueras i Sànchez han demanat delegar el seu vot en un company de grup, cosa que haurà d'autoritzar o no la Mesa del Parlament, mentre que Puigdemont manté la incògnita sobre què farà: va demanar també delegar el vot, però després va retirar-ne la sol·licitud.

EN SEGONA VOLTA

Segons la llei catalana de la Presidència de la Generalitat, el candidat necessita la majoria absoluta dels vots --68 escons-- en primera volta per ser investit i, si no ho aconsegueix, li val amb la majoria simple en segona volta --més vots a favor que en contra--.

Si Junqueras, Sànchez i Puigdemont finalment no voten, amb els 67 escons presencials que té l'independentisme ara mateix li valdrien per investir un president en segona volta --els en faltaria un per fer-ho en primera--, atès que derrotarien els 65 de l'oposició --Cs, el PSC, els comuns i el PP--.

Contingut patrocinat