Publicat 26/2/2019 19:05:03 +01:00CET

Els diners mòbils aconsegueixen els 866 milions de comptes el 2018, un 20% més

Foto monedes recurs
PIXABAY - Archivo

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 26 febr. (EUROPA PRESS) -

El nombre de comptes registrats de diners mbils ha aconseguit un tancament del 2018 de 866 milions de 90 pasos, la qual cosa representa un augment del 20% pel que fa a l'any 2017, segons un informe elaborat per la GSMA, l'associació de la indústria mbil i organitzadora del Mobile World Congress (MWC).

La vuitena edició de l''Informe sobre l'estat de la indústria dels diners mbils' també recull que aquest sector va processar el 2018 transaccions per un valor de 1.300 milions de dlars (1.150 milions d'euros) al dia.

A més, incideix que els valors de les transaccions digitals tenen un creixement que supera el doble de la taxa de transaccions en efectiu, la qual cosa, en la seva opinió, indica que els diners en efectiu "estan perdent importncia en la vida dels clients".

"El nostre estudi revela que, per a les persones més vulnerables del món, els beneficis dels diners mbils són reals i amplis, ha remarcat el director general de la GSMA, Mats Granryd, que ha incidit que el rpid avan d'aquesta indústria es produeix en un context de creixent accés a Internet i d'adopció de telfons intelligents.

De fet, ha assegurat que, ara més que mai, "la incomparable escala mundial dels mbils ofereix una oportunitat extraordinria per arribar als 1.700 milions de persones que segueixen estant excloses des del punt de vista financer".

L'informe assenyala com a principals característiques d'aquesta indústria el 2018 una millor experincia de client grcies a la creixent adopció de telfons intelligents i a l'expansió de la interoperabilitat dels diners mbils, la diversificació de l'ecosistema de pagaments o la introducció d'una regulació cada vegada més complexa.

Una altra tendncia ha estat el canvi cap a un model de negoci de "pagaments com a plataforma" que connecta els consumidors i les empreses amb una srie de serveis de tercers, que té per objecte afermar els diners mbils per satisfer les necessitats canviants dels clients, des de les solucions empresarials per a microempreses i pimes fins al comer electrnic, el crdit, l'estalvi i les assegurances.