Publicat 25/08/2019 11:20

Els cotxes de firmes com Uber i Cabify frenen a Madrid i repunten a Barcelona

Conductors de VTC concentrats a l'avinguda Diagonal de Barcelona (ARCHIVO)
EUROPA PRESS - Archivo

El nombre de llicncies de VTC creix un 20% en el que va d'any, segons Foment

MADRID, 25 ago. (EUROPA PRESS) -

El nombre de llicncies de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), els que donen servei a firmes com Uber i Cabify, va frenar el passat mes el continu creixement que registrava a Madrid, ats que al tancament de juliol sumaven al voltant de 8.000 cotxes, el mateix volum que un mes abans.

Malgrat aix, la capital es manté com la ciutat amb més vehicles d'aquest tipus, que a més acumulen un creixement del 22%, d'uns 1.440 cotxes, des de comenaments d'any, segons dades oficials del Ministeri de Foment.

Madrid acapara així més de la meitat del total de 15.678 llicncies de VTC que es comptabilitzaven a tot el país a la conclusió de juliol, un 2,3% més respecte a juny i un 19,5% en comparació al comenament d'any.

D'aquesta manera, en l'actualitat existeix un d'aquests cotxes per cada quatre taxis, enfront del rtio d'un per trenta fixat a la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) per donar llicncies a tots dos tipus de serveis de trnsit de passatgers en turismes. A Madrid, la proporció ja és d'un per cada dos.

No obstant aix, el creixement dels vehicles de signatures com Uber i Cabify no respon concessions de noves llicncies per les administracions, sinó a les resolucions judicials fruit del buit legal que el sector va registrar entre 2009 i 2015.

A més, té lloc a pesar que cinc comunitats autnomes han aprovat normes per regular a aquests vehicles als seus territoris. Es tracta de Catalunya, Valncia, Balears, País Basc i Aragó, i a totes elles s'obliga a demanar un d'aquests cotxes amb una determinada antelació.

A Barcelona, malgrat la nova normativa i que Uber va deixar d'operar a la ciutat després de la seva aprovació, el nombre de VTC a la ciutat va continuar repuntant al juliol, quan va créixer un 3,2%, encara que segueix tenint un descens anual del 6,2%.

A l'actualitat, est suspesa com a mesura cautelar pels tribunals la norma que eleva de quinze minuts a una hora l'antelació per contractar el servei d'un VTC a la Ciutat Comtal.

En el cas de Valncia, compta amb 198 vehicles d'aquest tipus, 21 més que un mes abans i un 14% més que al comenament d'any, malgrat les noves restriccions.

ELS VTC ARRIBEN A NOVES CIUTATS.

El creixement d'aquest sector també deriva de l'expansió de firmes com Uber i Cabify per noves ciutats. La plataforma nord-americana ha ests els seus serveis de VTC a Cadis i la Corunya, mentre que Cabify l'ha portat a Santander i Benidorm.

En aquest sentit, Alacant ha multiplicat gairebé per quatre el nombre de VTCs en el que va d'any, ats que compta amb 377 cotxes enfront dels 108 amb qu va arrencar l'exercici i s'ha convertit a la quarta ciutat del país amb més vehicles d'aquest tipus. A la Corunya ha crescut un 32%, fins a sumar 251 vehicles, mentre que a Cantbria es mantenen estable al voltant dels 150.

Mlaga es manté no obstant aix com a tercera ciutat amb més cotxes d'aquest tipus després de Madrid i Barcelona, amb 1.506. En el costat oposat, Soria, Tenerife i Las Palmas segueixen sense tenir cap VTC.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés