Publicat 30/09/2015 17:16

Els cotxes europeus emeten un 40% més del que diuen els test, segons un informe de T&E

MADRID, 30 set. (EUROPA PRESS) -

Els vehicles europeus van emetre el 2014 una mitjana d'un 40% més d'emissions de les quals assenyalen els seus resultats dels test oficials i en alguns models de marques com Mercedes, BMW o Peugeot, la bretxa arriba fins al 50%, segons un informe de l'ONG Transport & Environment, publicat dies després que es conegués la manipulació dels test d'emissions de Volkswagen.

Així, l'informe 'T&E's 2015 Mind the Gap report' revela que vehicles nous, inclosos Mercedes Clase A, C i E; BMW sèrie 5 i Peugeot 308, estan emetent un 50% més de fuel que el que afirmen els seus resultats realitzats en laboratori.

El document subratlla que el buit entre les dades oficials i la "vida real" trobat en "molts models" de cotxes ha crescut d'una manera tan gran que no es poden explicar fins i tot manipulant els test. D'aquesta manera, l'ONG europea considera que el sistema de prova per a l'avaluació de la gestió de combustible i emissions de CO2 dels cotxes "està desacreditat".

En concret, assegura que la mitjana, tant en els motors de dièsel com gasolina el 2012 han estat un 31% superiors al que asseguraven els fabricants després de les proves de certificació. Aquesta ONG ja portava anys apuntant a Volkswagen, abans que es coneguessin els fets.

Tot i que això no constitueix una prova dels dispositius fallits que s'han usat per manipular els test d'economia de fuel, similars als utilitzats per Volkswagen, l'ONG considera que els governs dels Estats membre de la UE han d'ampliar aquestes proves també als test de CO2 dels cotxes a gasolina.

En total, el forat entre els resultats oficials dels test d'emissions de CO2 respecte a l'economia del dièsel i els resultats en les proves amb el cotxe en circulació, que emulen la vida real del vehicle, han augmentat una mitjana d'un 40% el 2014 respecte al 8% del 2001, d'acord amb l'informe.

Aquest document analitza el consum de combustible a la carretera pels automobilistes i aclareix els abusos habituals dels fabricants de vehicles, així com els errors dels reguladors europeus per tancar aquestes escletxes. Alhora, adverteix que aquesta bretxa ha arribat a ser un abisme que si no es prenen accions, podrien experimentar un creixement de fins al 50% de mitjana el 2020.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés