Actualitzat 27/06/2018 14:06

Els controladors, satisfets amb la primera reunió amb Foment, encara que no descarten vagues a l'estiu

Torre de control
Europa Press - Arxiu

Usca reclama un increment del 20% de plantilla, més enllà de la taxa de reposició

MADRID, 27 juny (EUROPA PRESS) -

El president de la Unió Sindical de Controladors Aeris (Usca), Pedro Gragera, ha qualificat de "positiva" la reunió celebrada aquest dimecres al Ministeri de Foment amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Pedro Saura, per tractar la situació dels controladors a Espanya, encara que no ha descartat possibles mobilitzacions a les torres de control de Barcelona aquest estiu.

El sindicat de controladors, que representa a més del 93% dels efectius d'Enaire, s'ha reunit aquest dimecres amb Saura per presentar al nou Executiu la seva situació actual i abordar la necessitat d'un increment de plantilla a la xarxa de la matriu d'Aena.

Després de la reunió, els controladors tornaran a reunir-se aquest dijous a la tarda amb el director general d'Enaire, Ángel Luis Arias, amb l'objectiu d'arribar a un acord que faci un estiu "tan bé com sigui possible per a tothom".

En aquesta reunió el tema principal a tractar serà la incorporació de nous controladors a Espanya fins al 2025, així com la situació del centre de control de Barcelona. Posteriorment, les conclusions d'aquesta reunió es reportessin al Ministeri de Foment.

"Desitgem que en la primera reunió s'arribi a un acord, però no ho podem assegurar. Pot ser que hi hagi diverses durant diversos dies", ha advertit Gragera en declaracions als mitjans a la sortida de la trobada a Foment amb el 'número dos' del Departament que encapçala José Luis Ábalos.

BONA VOLUNTAT DE LES PARTS PEL DIÀLEG

Malgrat aquesta bona voluntat manifestada per Foment, des del sindicat no es descarta la convocatòria de possibles vagues aquest període estival: "No ho desitgem i volem arribar a un acord", ha dit Gragera, qui ha afegit que "els acords fins que no se signen no existeixen".

"Encara així el procés ho veiem com a positiu tenint en compte que el posicionament del Ministeri és de diàleg i d'arribar a acords", ha assegurat.

Des del Ministeri de Foment també es comparteix la "valoració positiva d'aquesta primera trobada" i es mostren disposats a mantenir unes negociacions productives.

Totes dues parts ho estan posant tot de la seva part per arribar finalment a un acord favorable per a tots dos. Des del sindicat Usca s'assegura que estan disposats a negociar "el que sigui necessari" per arribar a un acord i "veure llum al final del túnel".

DEMANEN UN 20% MÉS DE PLANTILLA

El president del sindicat de controladors ha assegurat que Espanya compta amb la plantilla més envellida de controladors d'Europa, amb una mitjana de 52 anys.

"Si fóssim a Alemanya l'any que ve caldria tancar l'àrea terminal de Madrid perquè l'edat mitjana allà és de 54 anys", ha lamentat.

Per això, des del sindicat Usca se sol·licita un increment de personal més enllà de la taxa de reposició i en aquesta línia va el seu principal requeriment en la negociació.

per la seva banda, el Ministeri de Foment es mostra disposat a afrontar un increment de contractació, que els controladors xifren en un 20% més de la plantilla actual que ascendeix a un total de 2.100 efectius a tot Espanya.

Segons dades d'Enaire, es jubilen prop de 70 controladors l'any mentre que la taxa de reposició és gairebé el doble. En els darrers tres anys s'han aprovat 370 noves places: 106 el 2016, 130 el 2017 i 134 el 2018.

A data d'1 d'agost s'han incorporat un total de 109 controladors dels quals 50 ja estan habilitats. Això suposa que aquest estiu hi hagi 27 controladors més operatius que l'estiu passat.

Contingut patrocinat