Publicat 26/06/2021 16:38

Els consumidors catalans són més propensos a comprar per internet, segons la UPF

Resultats d'un estudi de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) - School of Management, que indica que els consumidors catalans són més propensos a comprar per internet
UNIVERSITAT POMPEU FABRA - SCHOOL OF MANAGENT

La pandmia ha modificat els hbits, preferncies i "expectatives" dels consumidors

BARCELONA, 26 juny (EUROPA PRESS) -

Un estudi de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) - School of Management ha determinat que els consumidors catalans són "més propensos a adaptar els nous canals de compra" per internet respecte als consumidors d'altres comunitats autnomes.

Les dades surten de l'estudi 'Trets diferencials del perfil de consumidors catalans comparat amb la resta de l'Estat', que ha dut a terme la Ctedra Escenaris de Futur del Retail, Turisme i Serveis de la UPF, en qu s'analitza l'inters pels canals digitals i l'exigncia de compromís social, ha informat la UPF en un comunicat aquest dissabte.

L'estudi, que s'ha efectuat amb una mostra de 629 casos, indica que els catalans són més propensos a comprar en línia en totes les categories, ja sigui alimentació, complements de la llar, en el sector de la cultura i l'oci i en el de la moda i complements.

També demostra que malgrat la predisposició per les compres en línia, els consumidors catalans continuen fent servir els canals de compra tradicionals i d'mbit local, mentre que els centres comercials i els grans magatzems estan més integrats en els hbits de compra dels clients del conjunt d'Espanya.

L'autor de l'estudi, Josep Francesc Valls, ha relacionat aquestes tendncies de consum amb els efectes de la pandmia de la covid-19, que est "produint importants canvis en els hbits, les preferncies i les expectatives dels consumidors".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés