Alamany: "Ningú entendria que desaprofitéssim aquesta oportunitat"
BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -
La portaveu de CatECP, Elisenda Alamany, ha defensat la moció de censura que el PSOE ha registrat al Congrés contra el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i ha assegurat que no entendria que "després de tot el que ha passat a Catalunya es deixés passar aquesta oportunitat" per fer-lo fora de La Moncloa.
"No sóc sospitosa de tenir una confiança cega en [Pedro] Sánchez, però ara la prioritat és fer fora el PP", ha afirmat aquest dimarts en roda de premsa, que considera que un Govern central socialista obriria una oportunitat per al diàleg entre Catalunya i l'Estat.
Pels comuns, aquesta moció de censura ha de servir per tirar del Govern al PP, al que ha acusat de "practicar una regressió de drets fonamentals i que va impulsar l'aplicació de l'article 155" de la Constitució a Catalunya.
"Ningú entendria que desaprofitéssim aquesta oportunitat per fer froa un Govern central de corruptes, de lladres, que estan governant ara mateix a Espanya", ha insistit Alamany, per a qui les diferents sentències per presumpta corrupció que han esquitxat el PP no són casos aïllats.
"El PP és, com diu la Udef, una organització que s'organitza de manera criminal, una màfia, i aquesta moció de censura és una oportunitat per fer fora la màfia", ha sentenciat la portaveu dels comuns.
LLAÇOS GROCS
Preguntada per la polèmica viscuda en el passat ple del Parlament per la col·locació d'un llaç groc en la bancada del Govern, ha criticat que Cs donés una imatge "lamentable" en enfrontar-se al president de la Cambra, Roger Torrent, i retirar el símbol de l'escó.
"Cs ens té acostumats a un xou mediàtic i a mirar més el rèdit electoral que a fer política", ha lamentat, i ha titllat d'irresponsable l'actitud del grup taronja perquè creu que projecta un missatge de confrontació cap a la societat.
Ha subratllat que els polítics han de ser responsables en les seves accions i evitar crear un clima d'enfrontament: "L'últim que necessitem és que els parlamentaris llancin missatges de confrontació".
CONTROL A TORRA
Sobre si el ple de la setmana vinent inclourà una sessió de control al president de la Generalitat, Quim Torra, ha asseverat que "és un aspecte que s'ha d'acabar de resoldre" però ha donat suport al fet que es pugui dur a terme.
"El Govern no s'ha conformat però sembla que existeix la possibilitat de fer-li preguntes orals al president", ja que l'estructura de la Generalitat segueix treballant encara que no hagin pres possessió els consellers, ha argumentat.