Apel·la al Govern espanyol, al PDeCAT i a ERC per evitar que s'estenguin els "discursos d'odi"
BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -
El portaveu de CatComú, Joan Mena, ha avisat aquest dilluns que Vox es pot estendre a tot l'Estat si no es construeixen respostes "progressistes", com creu que ha de ser l'aprovació dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE).
"Si no li donem una sortida progressista en clau d'aprovació d'aquests pressupostos veurem com els discursos de l'odi i de la confrontació entre pobles s'estendran per tot l'Estat", ha advertit en roda de premsa.
Mena ha expressat la seva preocupació per l'entrada de Vox al Parlament andalús i ha alertat que aquest fenomen es pot traslladar al Congrés dels Diputats, per la qual cosa ha cridat a "construir aliances progressistes per evitar l'avanç" d'aquest partit.
Ha sostingut que l'augment electoral de Vox s'ha produït per "les inseguretats de la societat i la falta de resposta social a les necessitats que tenen el conjunt de classes populars" a l'Estat, i ha recordat que l'extrema dreta també està creixent en altres parts del món.
El també diputat d'En Comú Podem al Congrés ha afirmat que els PGE recullen "l'esperit" al qual apel·la per frenar Vox, i ha demanat als partits independentistes que formin part de la solució i aprovin els comptes.
Per això, també s'ha dirigit al Govern de Pedro Sánchez, a qui ha reclamat que "faci tots els esforços possibles" per aprovar els PGE.
"Apel·lem al PSOE perquè treballi i reflexioni si està fent tot el possible per aprovar els PGE. I a ERC i al PDeCAT perquè mirin cap a Andalusia per veure quin pot ser la realitat que es pot traslladar al Congrés dels Diputats", ha afegit.
"Si no li donem una sortida progressista en clau d'aprovació d'aquests pressupostos veurem com els discursos de l'odi i de confrontació entre pobles s'estendran per tot l'Estat", ha advertit.
REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA
També ha assenyalat que la baixa participació en els comicis andalusos és una mostra del desencantament de la població amb la política i ha apel·lat als partits progressistes a "construir una alternativa, un futur d'esperança en lloc de la por i l'odi que han estat capaços de mobilitzar les forces reaccionàries".
"És el moment de reflexionar i pensar en aliances progressistes i feministes per no retrocedir democràticament", ha defensat i ha apuntat a les mobilitzacions feministes del 8 de març de l'any passat com un exemple d'això.
Mena ha reivindicat que la solució davant de Vox passa per la regeneració democràtica i ha preguntat a Cs si permetrà l'entrada d'aquesta formació a la Junta d'Andalusia: "Si ho fa, de facto estarà renunciant a la idea de regeneració democràtica amb la qual es presenten a les eleccions".
REUNIÓ GENERALITAT-GOVERN CENTRAL
Preguntat per la possibilitat que es reuneixin el Govern central i la Generalitat, ha defensat que després dels resultats de les eleccions andaluses aquesta trobada és "més necessària que mai" i ha sostingut que el format d'aquesta reunió és una anècdota i no ha d'impedir el diàleg entre tots dos executius.
Sobre la vaga de fam que han començat els diputats de JxCat Jordi Sànchez i Jordi Turull a la presó de Lledoners, Mena ha expressat el seu suport a "qualsevol tipus de mobilització en defensa dels drets".
"Som conscients que estem vivint un moment d'excepcionalitat política a Catalunya. Aquest moment es trasllada amb mobilitzacions que són excepcionals i extraordinàries", ha assegurat.