Publicat 18/1/2020 11:16:45 +01:00CET

Els catalans van gastar una mitjana de 2.280 euros en compres per Internet el 2019 segons un estudi

Smartphone
EUROPA PRESS - Archivo

El 90% d'enquestats preveu que el mCommerce sigui la forma més estesa de comerç online

BARCELONA, 18 gen. (EUROPA PRESS) -

Els catalans van gastar una mitjana de 2.280 euros en compres per Internet durant l'any passat, un 9% més que la mitjana espanyola (de 2.098 euros), segons les conclusions de l'Observatori Cetelem eCommerce 2019.

Entre els productes que més compren els catalans online destaquen l'oci (amb un 75%), seguit dels viatges (73%) i la moda (65%), ha informat Cetelem en un comunicat.

En preguntar-se als enquestats pel més negatiu de comprar online, el 54% respon que prefereix veure, tocar i provar els productes; i el 40% critica les despeses d'enviament no gratuïts.

TENDÈNCIES

El 68% de catalans diu haver fet alguna compra des del seu dispositiu mòbil (smartphone o tablet) en els darrers dotze mesos; i, preguntats pels aspectes positius i el futur del mCommerce (Mobile Commerce), el 90% contesta que serà la forma més estesa de comerç online.

Quant a altres tendències, el 39% de catalans té algun tipus de subscripció online, amb una despesa mitjana de 63 euros: destaca la televisió sota demanda (amb un percentatge de compra del 88% l'any passat, i una despesa mitjana de 28 euros), seguida de la música (33% i una despesa mitjana de 16 euros) i el gaming (amb un percentatge de compra del 16% i 187 euros de despesa mitjana).

APPS DE MOBILITAT

Una altra tendència són les apps de mobilitat: el 17% dels enquestats catalans en té alguna, amb una despesa mitjana de 38 euros mensuals.

Els vehicles amb conductor encapçalen aquest rànquing d'interès del consumidor, amb un 67% i una despesa mitjana de 46 euros; per darrere hi ha els vehicles de lloguer sense conductor, amb un 26% d'al·lusions i una despesa mitjana de 20 euros.

L'estudi 'Smart Consumer. El consumidor espanyol connecta amb la compra intel·ligent' detalla les tendències en la compra online dels espanyols en 10 sectors de la distribució, incloent com novetat les compres en el sector del gaming; i es basa en 2.200 entrevistes online, amb un nivell de confiança del 95,5% i un marge d'error del +/-4%.

L'Observatori Cetelem (Cetelem és marca comercial de BNP Paribas Personal Finance) ha complert 20 anys i fa informes anuals (Automòbil, Consum Europa, Consum Espanya i eCommerce), a més d'edicions mensuals, índexs de consum i estudis temàtics específics i estacionals.