Publicado 02/02/2021 17:35

Els accessos i operacions en la banca digital de MoraBanc creixen un 35%

La seu central de MoraBanc, a l'avinguda Meritxell d'Andorra la Vella (Arxiu)
EUROPA PRESS

Els usuaris consulten un 17% més la seva informació financera a través de la banca digital per la covid-19

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 2 febr. (EUROPA PRESS) -

Els accessos i operacions en la banca digital de l'entitat andorrana MoraBanc han crescut un 35% durant el 2020, dada que "confirma l'ús de les solucions digitals en el sector de la banca durant la pandmia que ha causat el coronavirus", ha exposat el banc en un comunicat aquest dimarts.

En el seu balan anual de l'ús de les plataformes digitals, MoraBanc "destaca la clara tendncia a l'ala del trasps de moltes operacions del gestor físic al canal digital, que s'ha accelerat pels confinaments i restriccions", afirma l'entitat.

MoraBanc també atribueix l'augment de les operacions de la banca digital a "les millores en la usabilitat i en l'operativa", i ha informat que ha vist com les operacions de compravenda de valors han crescut un 148% el 2020.

Aquest creixement es "motiva per la situació dels mercats, i sobretot per l'augment de fins als 7.000 valors que ara estan disponibles en el 'broker online' de MoraBanc".

LES OPERACIONS "MÉS HABITUALS"

En relació amb les operacions "més habituals" segons MoraBanc, com enviar diners mitjanant transferncies i els traspassos, durant el 2020 han augmentat un 48% si es compara amb les operacions que es van dur a terme el 2019.

Les consultes han crescut un 32,8%, i les relatives a ordres de valors ho han fet un 37,3% "i tornen a evidenciar el bon funcionament de l'oferta digital de MoraBanc en matria d'inversió", ha manifestat el grup andorr.

A més dels accessos i operacions, el nombre d'usuaris també ha incrementat, i ho ha fet en un 16%, xifres que "demostren que la banca digital ha estat una solució útil aquests mesos de confinament i mobilitat reduda".

La directora d'Innovació Digital i Experincia de Client, Jessica Reynoso, ha destacat que "si bé la banca digital es va veure impulsada mundialment pel confinament, l'expectativa per als propers mesos és que les xifres es consolidin i que el fet de prioritzar les solucions digitals en tots els mbits de la vida continu en augment", afirma MoraBanc.

L'EFECTE COVID

MoraBanc calcula que 7 de cada 100 accessos als canals digitals "estarien relacionats amb les noves necessitats que ha provocat el confinament".

El banc andorr estima que, "de mitjana, els usuaris consulten un 17% més la seva informació financera a través de la banca digital per aquesta causa".

Quant a les operacions en línia, "on més s'ha notat l'efecte de la pandmia ha estat en les relacionades amb la compra i venda de valors i fons d'inversió"; i se'ls hi atribueixen el 45% de les operacions digitals.

CREIXEMENT DEL 154% EN QUATRE ANYS

La banca digital de MoraBanc "la població manté una línia ascendent en acceptació del canal que ha estat més accentuada durant la crisi sanitria", afirma l'entitat bancria andorrana.

La banca digital de MoraBanc es va engegar el desembre del 2016, i des de llavors els accessos han crescut un 112% i les operacions un 154%.

Segons el banc andorr, aquest augment es deu "a un canvi de tendncia en el consum dels serveis bancaris amb l'accés de més clients 'millennials', per també a la proposta digital competitiva de MoraBanc".

El banc ha rebut el Premi a la Millor Banca Digital i Millor App Bancria d'Andorra dels darrers quatre anys de la revista 'World Finance'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés