Actualitzat 28/10/2015 18:03

Els 28 permeten que els test a la carretera doblin els límits d'emissions fins al 2019

Carretera, Retrovisor, Autovía, Coches, Tráfico, Dgt
Foto: EUROPA PRESS

A partir d'aquesta data el límit tolerat serà d'un 50% més que els 80 mg/km d'emissions NOx permès a laboratori

   BRUSSEL·LES, 28 Oct. (EUROPA PRESS)

Els Vint-i-vuit han acordat aquest dimecres que els vehicles amb motor dièsel sotmesos als nous tests a la carretera puguin doblar (110%) fins al 2019 el límit de 80 mil·ligrams d'emissions contaminants tolerat ara a les proves de laboratori. La flexibilitat es limitarà al 50% a partir d'aquesta data.

   Brussel·les aspirava que la flexibilitat fos del 60% en un període transitori de dos anys i que després es reduís al 20%. La Comissió havia calculat que un 10% dels vehicles sotmesos a examen no superarien aquestes proves, segons fonts europees.

   Els controls a la carretera i sota diferents situacions de conducció se sumaran a partir del gener als que ja es fan en laboratori, amb l'objectiu de reduir les possibilitats de fraus com el del grup Volkswagen, que va manipular els motors dièsel per alterar els resultats quan se sotmetien a controls oficials.

   La decisió d'aquest dimecres és el resultat d'un vot a comissió d'experts que ha prosperat amb el suport de tots els Estats membres, a excepció del vot en contra de Països Baixos i l'abstenció de República Txeca, segons han informat fonts europees.

   Els principals països productors, entre els quals hi ha Alemanya, França i Itàlia, amb el suport d'Espanya, han aconseguit diluir notablement la proposta que defensava la Comissió Europea.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés