Publicat 20/10/2021 17:21CET

Eloi Planes (Fluidra) sobre el creixement de la seva empresa familiar: "El nostre límit era el món"

El professor Alfonso Chiner, el president executiu de Fluidra, Eloi Planes, i el president de Grup Barceló, Simón Pedro Barceló, en les Jornades Gresol
EUROPA PRESS

Barceló (Grup Barceló) defensa el creixement de les empreses mitjançant operacions corporatives

TARRAGONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

El president executiu de Fluidra, Eloi Planes, ha explicat aquest dimecres els orígens de l'empresa familiar a la qual pertany i l'inici del seu creixement fins a ser una multinacional i la seva sortida a borsa el 2007: "El nostre límit era el món".

Ho ha dit durant una sessió, al costat del president de Grup Barceló, Simón Pedro Barceló, sobre l'empresa familiar durant la XX Jornada Gresol 'Impulsant l'economia', organitzada per la Fundació Gresol al Moll de Costa del Port de Tarragona.

Planes ha explicat que l'empresa va començar a créixer pel caràcter emprenedor del seu pare --fundador-- a banda de la seva voluntat de "mirar el món íntegrament", i va mantenir el creixement pel seu objectiu de continuar creant riquesa als territoris on s'implantaven.

Ha valorat l'estratègia d'aconseguir un bon nivell de creixement orgànic per a l'empresa --mitjançant el rendiment de recursos ja existents-- que "permeti mantenir l'inorgànic" --a través de fusions i adquisicions--, i ha destacat l'entrada de Banc Sabadell a la seva empresa l'any 2000.

Planes considera que descentrar les organitzacions els dona avantatge: "Som gent que realment donem el poder al territori", ha afirmat, per atreure persones que tinguin caràcter emprenedor, que sentin la companyia com si fos seva.

També ha parlat de la "generositat" que implica per a les empreses familiars fer el pas a les següents generacions, per al qual cal confiança, visió compartida, una transparència enorme i voluntat d'evolucionar, en les seves paraules.

Ha defensat les operacions de risc baix i ha explicat que la seva voluntat és treballar perquè els futurs representants dels accionistes en els consells d'administració tinguin coneixements sobre el mercat financer.

BARCELÓ: "MÉS GRANS SOM MILLORS"

Per Barceló (Grup Barceló), una empresa ha de créixer per voluntat pròpia, per la qual cosa també és lícita l'estratègia de mantenir-se en una grandària petita, però ha defensat: "Tenim el convenciment que sent més grans som millors".

Considera que créixer els fa millors per als seus clients, als quals poden oferir un millor servei i producte, i també per als seus col·laboradors, una cosa que implica "no només atreure el millor talent, sinó que també mantenir-lo".

Al seu parer, una de les claus del creixement són les operacions corporatives, mitjançant les quals "la capacitat i les oportunitats es multipliquen", perquè de vegades desenvolupen accions que les companyies adquirides no estaven explotant.

També ha defensat la descentralització de les empreses: "Els directors dels nostres hotels són responsables" dels seus resultats, de manera que se senten propietaris tot i que siguin treballadors, ha dit.

Ha posat en relleu la necessitat de ser "més creatius" que els seus competidors, i posar per davant el creixement de l'empresa, amb la seva rendibilitat com un element central i imprescindible.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés