EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 17 abr. (EUROPA PRESS) -
Uns 450 taxis han emprès aquest dilluns les mobilitzacions a l'Aeroport de Barcelona-el Prat per protestar davant la "inacció" d'Aena amb la presència de taxistes il·legals.
Els taxistes han arribat agrupats i xiulant a la zona d'espera per recollir viatgers de la T1 i han deixat els cotxes aparcats a quatre dels cinc carrils, deixant-ne un de lliure per a emergències.
Les mobilitzacions han estat convocades per Élite Taxi i Anget després de 20 dies de presència de taxistes dins les instal·lacions de la infraestructura per combatre la presència d'aquests conductors que capten viatgers de manera il·legal.
La protesta d'aquest dilluns comporta la interrupció del servei fins a les 12.00 hores i es farà una assemblea al vestíbul d'arribades de la Terminal 1 (T1) per decidir les accions posteriors.
De cara a dimarts han programat fer servir la botzina dels taxis durant mitja hora cada dues hores a la zona de taxis i, dimecres, una marxa lenta entre les dues terminals de la infraestructures que "segurament comportarà bloquejar les entrades i sortides de l'aeroport" per carretera.
Finalment, dijous es farà una "segona invasió" al 'hall' de la T1, on se celebrarà una assemblea per decidir noves mobilitzacions, que poden incloure marxes lentes per Barcelona.