Actualitzat 31/12/2017 17:54

Egibar (PNB) reclama que el Govern de Rajoy "desactivi la seva estratègia polític-judicial" a Catalunya

Joseba Egibar
PNV

   Perquè pugui "caminar pel camí de la normalització"

   SAN SEBASTIAN, 31 des. (EUROPA PRESS) -

   El president del PNB a Guipúscoa i portaveu del partit al Parlament basc, Joseba Egibar, ha afirmat que el Govern de Mariano Rajoy ha de "desactivar la seva estratègia polític-judicial" a Catalunya perquè es pugui "caminar el camí de normalització". En aquest sentit, ha plantejat que els dirigents polítics a la presó quedin en llibertat i que Carles Puigdemont pugui presentar-se a una investidura "en un clima de normalitat".

   El portaveu parlamentari del PNB s'ha pronunciat d'aquesta manera en una compareixença davant els mitjans a San Sebastián en què ha valorat el missatge de final d'any del lehendakari, Iñigo Urkullu. Després de ser preguntat si pot haver-hi una 'lectura entre línies' del discurs en relació a Catalunya, ha remarcat que Catalunya "el que necessita és una desactivació polític-judicial per part del Govern espanyol, per part del PP".

   "El que necessita inexorablement, perquè es pugui caminar en un camí de normalitat, és que els dirigents i càrrecs electes presos quedin en llibertat i que Carles Puigdemont pugui accedir a la investidura, si tingués els vots necessaris, en un clima de normalitat", ha insistit.

   D'aquesta manera, ha considerat que, "per poder comparar-nos, el primer que cal suplir és aquest dèficit democràtic que és estructural, que ha provocat el Govern espanyol, que ha desestabilitzat la política a Catalunya, i està en vigílies de procedir fins i tot al que podria ser un procés de judicialització de l'independentisme català, amb tot el que això comportarà".

   Per això, al seu entendre, "allò que toca aquest any 2018 és que el Govern espanyol desactivi la seva estratègia polític-judicial i que puguem caminar en un camí de normalització". "A partir d'aquí, es podran veure els paral·lelismes", ha opinat.

   Així mateix, qüestionat sobre que el proper any pugui ser el del final d'ETA, els canvis en política penitenciària i la consulta, ha afirmat que el 2018 "pot ser" l'any de tots aquests assumptes i "tant la dissolució d'ETA com un canvi radical en la política penitenciària poden contribuir a què el clima polític i social sigui encara de major qualitat, i que es puguin il·luminar acords que en aquest moment semblen impossibles".

   Segons ha indicat, aquestes dues qüestions i "totes les consultes que es puguin celebrar, bé aquí o a Catalunya --que sembla que porta un altre ritme d'acció política--, serien símptomes de normalitat política".

EL MISSATGE D'URKULLU

   En relació al missatge de finalització d'any del lehendakari, ha valorat la seva "crida a un exercici d'autoestima col·lectiva" i a "dir que hem de confiar en les forces pròpies, en el nostre potencial endogen".

   Segons ha indicat, "sent molts els desafiaments i els reptes i sense ocultar el problemes, la clau de la solució està en el màxim consens que es pugui aconseguir en cadascuna de les matèries". En aquesta línia, ha reivindicat que és "imprescindible" el diàleg polític i institucional, però també el diàleg econòmic i social".

   "Crec que que, relacionant des de la reactivació econòmica, la consecució d'una ocupació de qualitat, en termes de justícia social i també en termes de sobirania política, en la mesura en què aquest poble també necessita ser amo del seu destir, tot això glossat en aquesta línia d'autoestima i lideratge compartit és un bon resum de l'any que es tanca i una bona línia d'avanç" pel 2018, ha conclòs.

Contingut patrocinat