Publicat 25/06/2019 10:53

eDreams Odigeo guanya 9,5 milions en el seu últim exercici, un 52% menys, per eleva seus ingressos un 5%

Oficina d'eDreams Odigeo
EDREAMS ODIGEO - Archivo

MADRID, 25 juny (EUROPA PRESS) -

eDreams Odigeo va registrar un benefici net de 9,5 milions d'euros entre l'abril del 2018 i el mar del 2019, xifra un 52% inferior a la de l'anterior, segons ha informat l'agncia de viatges 'online', que va elevar un 5% els seus ingressos durant l'últim exercici, fins als 533 milions d'euros.

En aquest resultat hi va influir el canvi en el model d'ingressos i dels costos associats al refinanament dels bons snior amb venciment el 2012, per un total de 28,5 milions d'euros, després d'impostos.

No obstant aix, el benefici net ajustat, que reflecteix el millor acompliment real del negoci, es va elevar a 40,2 milions d'euros, la qual cosa representa una ala del 25% pel que fa a l'exercici del 2018 (32,3 milions d'euros).

La companyia va elevar un 25% el seu benefici net ajustat, fins als 40,2 milions d'euros, i va superar les seves previsions en marge sobre ingressos i resultat brut d'explotació ajustat (Ebitda ajustat), alhora que va aconseguir el mxim nivell en previsió de caixa.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) de l'agncia de viatges 'online' es va situar en 116,4 milions d'euros, un 20% més que en l'anterior exercici fiscal, mentre que el seu resultat net (Ebit) va ser de 90,4 milions d'euros, amb un avan del 26%.

L'Ebitda ajustat es va situar en 119,6 milions d'euros, un 1% més que l'any anterior, mentre que els ingressos es van incrementar un 5%, fins als 533 milions d'euros. Els seus costos fixos es van reduir un 2%.

El conseller delegat de la companyia, Dana Dunne, ha destacat que, per quart any consecutiu, eDreams Odigeo ha registrat uns resultats "slids i forts", i ha donat per acabat, amb xit, la transformació del model d'ingressos.

Segons la companyia, el canvi de model d'ingressos ha suposat que els ingressos de diversificació representin el 44% del total i la rtio de diversificació de productes assoleixi el 72%. Amb aix, el creixement que ha obtingut ha perms compensar la reducció deliberada dels ingressos clssics de clients, que s'han redut fins representar un 37% del marge sobre ingressos del grup per a l'exercici, a diferncia del 45% del 2018.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés