ZARAGOZA, 30 set. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Organització i Programa de Podemos, Pablo Echenique, ha confiat que el 2 d'octubre es busqui "una solució política" al conflicte a Catalunya.
Aquestes declaracions les ha realitzat aquest dissabte a Saragossa, a menys de 24 hores de la celebració del referèndum d'independència d'aquest diumenge.
Ha opinat que "el sentiment general" sobre el que passarà aquest 1 d'octubre és de "preocupació", no només a Catalunya sinó també en el conjunt d'Espanya.
D'aquesta forma, ha desitjat que aquest diumenge no passi "cap desgràcia" i que la jornada transcorri en un ambient "festiu" i pacífic.
Ha apuntat que és així com es va realitzar la consulta del 9 de novembre de 2014, encara que ha precisat que ara la situació és diferent, ja que el Govern del PP aquesta vegada ha decidit tenir una política "completament diferent": mentre en l'anterior convocatòria va decidir "no reprimir", en aquesta "hi ha milers de policies i guàrdies civils dormint, per cert en força males condicions, al Port de Barcelona", ha comentat.
"Crec que que estem tots preocupats i espero que demà no ocorri cap desgràcia i que el 2 d'octubre ens asseguem les diferents forces polítiques a cercar una solució política a un conflicte que és polític i que mai s'hauria d'haver-se judicialitzat", ha remarcat.