Ebro començarà al novembre la producció dels models S700 i S800, en espera de l'homologació
BARCELONA, 10 set. (EUROPA PRESS) -
L'automobilística Ebro i la xinesa Chery han decidit endarrerir fins al 2025 la producció del model elèctric Omoda 5, la fabricació del qual estava prevista a finals d'aquest any a la planta de la Zona Franca de Barcelona.
Segons ha informat Ebro en un comunicat aquest dimarts, els aranzels europeus als cotxes xinesos i les previsions optimistes de vendes dels models d'Ebro han provocat "una reorientació de la producció dels vehicles a la planta".
D'aquesta manera, els cotxes de la marca espanyola seran els primers a ocupar les línies de muntatge, mentre que l'Omoda 5 elèctric serà produït, soldat i pintat des de l'inici de la seva fabricació a Barcelona durant l'any vinent.
El CEO d'Ebro, Pedro Calef, ha defensat la decisió: "L'activitat que començarà l'any vinent incorporant una línia completa de soldadura i pintura obrirà noves oportunitats a la indústria auxiliar local".
CENT TREBALLADORS INICIALS
Amb aquesta nova estratègia, Ebro començarà al novembre la producció dels models SUV S700 i S800 a la planta de la Zona Franca de Barcelona, tot i que encara està en espera de la "imminent homologació definitiva" dels seus models.
Aquests models seran els primers a sortir de les línies de muntatge de la fàbrica amb un torn d'activitat que donarà feina a "prop d'un centenar de persones".
En aquest sentit, l'empresa preveu comptar amb un segon torn la primavera del 2025, i amb un tercer de cara a l'estiu, fins a completar un total de 300 llocs de feina.
L'objectiu és "garantir" l'ocupació de la borsa de reindustrialització de l'antiga fàbrica de Nisan a mesura que s'assignin les línies de producció als treballadors que ara tenen contractes de formació.
PREVISIONS DE VENDA
L'empresa ha assegurat que les previsions de vendes d'Ebro estan superant les expectatives inicials, atès que l'automobilística ja ha acordat "30 punts de venda d'una xarxa de concessionaris exclusiva" per a la marca.
L'objectiu és col·locar aquests models entre els més venuts del seu segment per a l'any 2025, ja que l'empresa preveu fabricar unes 15.000 unitats l'any vinent.