Publicat 15/09/2024 11:13

Duch creu que les portes de Brusselles s'obriran al Govern "amb molta més facilitat"

El conseller d'Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat, Jaume Duch
GOVERN

Afirma que la voluntat d'Albares és "mxima" sobre l'oficialitat del catal a la UE

BARCELONA, 15 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de la Unió Europa i Acció Exterior de la Generalitat, Jaume Duch, anteriorment director de comunicació i portaveu del Parlament Europeu, ha defensat que les portes de Brusselles s'obriran al Govern "amb molta més facilitat" amb l'actual Executiu catal.

"A Brusselles hi ha molta satisfacció perqu el nou Govern vol impulsar la presncia a la UE i participar en aquest lideratge. La meva sensació és que aquestes portes s'obriran ara amb molta més facilitat", ha expressat en una entrevista publicada aquest diumenge a 'La Vanguardia' i recollida per Europa Press.

Segons ell, el més important és que "els objectius del Govern i els de la UE siguin coincidents", la qual cosa, al seu parer, avanar molt rpidament perqu les línies de la Generalitat en matria mediambiental, econmica, social i de reindustrialització tenen, textualment, un reflex clar amb les de la UE.

DELEGACIONS I CATAL

Després de ser preguntat per si continuaran amb les delegacions que encara estan en via d'obertura, Duch ha assegurat que primer cal consolidar i després ampliar, i ha defensat que les delegacions ja obertes exerceixin un paper efica fora d'ideologies.

Ha defensat el paper de les delegacions "si aporten un benefici real a la ciutadania", que permeti obrir portes i eixamplar el teixit empresarial, entre d'altres.

"Assistim a un rellanament del paper que la delegació ha de tenir a Brusselles. Catalunya ha de participar del lideratge de la UE", ha afegit.

Sobre l'oficialitat del catal a la UE, el conseller ha remarcat que la voluntat del ministre d'Exterioris, José Manuel Albares, és "mxima" i, tot i que ha apuntat que no s'aconsegueix en pocs mesos, cal, textualment, confiar-hi i donar-hi suport.