BARCELONA 23 des. (EUROPA PRESS) -
El 65% dels directius catalans espera un creixement de les vendes d'aquest 2013, en la majoria de casos d'entre l'1 i el 5%, i per sobre del 5% per al 30% dels enquestats al I Informe 'Perspectives Catalunya' de KPMG.
El document, que recull l'opinió de més de 70 directius --en la seva majoria de grans empreses de tots els sectors--, exposa que les perspectives dels empresaris catalans són més optimistes que les dels enquestats del conjunt d'Espanya, tot i que en tots els casos no auguren la sortida de la crisi fins el 2015 o 2016.
Amb tot, la feina comença a recuperar-se a Catalunya, liderada pel sector Industrial i Química i Farmàcia, on el 45% i el 50% dels directius, respectivament, crearan llocs de treball aquest mateix any.
A l'apartat de les retallades, el 62% dels enquestats a Catalunya dut portat a terme ajustos de costos aquest any, que en dos terços dels casos han inclòs reducció de personal.
Més de la meitat dels directius preguntats han incrementat les mesures per obrir negoci a l'exterior en 2013 i, preguntats per les necessitats d'infraestructures, la majoria apunten al ferrocarril de mercaderies com a prioritat a millorar.