Considera que el gran derrotat d'aquestes eleccions es diu "M.Rajoy"
BARCELONA, 22 des. (EUROPA PRESS) -
El diputat electe de CatECP després de les eleccions ha assegurat aquest divendres que el seu grup parlamentari no donarà suport a un executiu amb el president destituït de la Generalitat i candidat de JuntsxCat, Carles Puigdemont: "No donarem suport a un Govern de Puigdemont ni per activa ni per passiva".
Ha contestat així en una roda de premsa per analitzar els resultats electorals, en preguntar-se-li si donaria suport a una investidura --encara que fos amb una abstenció-- i si podrien arribar a un acord d'estabilitat.
Sobre si el que rebutgen és investir Puigdemont concretament, ha contestat: "No és un veto a la persona de Carles Puigdemont, sinó a les polítiques que representa JuntsxCat.
"No farem un Mas com la CUP", ha afegit en referència al pacte entre els 'cupaires' i JxSí pel qual els segons van renunciar al seu presidenciable, Artur Mas, a canvi que els primers donesin suport a una investidura amb Carles Puigdemont.
"Som la força que no ens subordinarem a la dreta, a cap d'elles, perquè entenem que aquest debat és reconstruir els projectes de canvis i alhora reconstruir el país", ha subratllat.
Ha fet una anàlisi dels resultats dels comicis que els situen en l'oposició "per construir projectes necessaris per a una nova etapa" per a Catalunya, per la qual cosa descarta el suport a un Govern format per JuntsxCat i ERC a tenor dels Pressupostos aprovats per JxSí en la passada legislatura, que considera que consoliden les retallades de l'era Mas.
Preguntat si veu possible materialitzar una república catalana, ha dit que ara correspon al bloc independentista explicar com pretenen desenvolupar-la, després que dirigents de la CUP i d'ERC diguessin que "no estaven preparats" per a això.
Preguntat per les declaracions de Puigdemont emeses per La Sexta sobre que 'Espanya té un embolic de collons', ha explicat que, des de la perspectiva de la defensa del catalanisme, el president revocat no pot expressar-se amb aquesta "eufòria".
Quant a que el jutge investigui per presumpte delicte de rebel·lió Artur Mas, la número 2 d'ERC --Marta Rovira-- i l'exdiputada 'cupaire' Anna Gabriel, ha lamentat que l'Estat "persisteixi en aquest camí quan a Catalunya hi ha una majoria que creu que no és el camí" com reflecteix el nou arc parlamentari.
"És enquistar i persistir en la falta de projecte del PP per a Catalunya", ha criticat el diputat electe dels 'comuns', que fa responsable de judicialització de la política el Govern central.
Ha criticat l'estratègia del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, que va convocar les eleccions a través de l'article 155 de la Constitució sense aconseguir que el bloc independentista perdés la majoria parlamentària i situant el PP com a última força en l'hemicicle, amb 3 escons: "El gran derrotat d'aquestes eleccions es diu M.Rajoy".
Ha afirmat que els resultats llancen una majoria parlamentària que "clarament rebutja el 155" i ha recordat que ells són l'única força que ha presentat un recurs contra la seva aplicació en el Tribunal Constitucional.
REFLEXIÓ DEL PROGRESSISME
Ha afirmat que "els guanyadors de les eleccions són Arrimadas i Puigdemont", la qual cosa veu com una mala notícia perquè reedita el bucle dels blocs que ells pretenien trencar amb la seva campanya en la qual apostaven un Govern de progrés que desencallés la situació catalana, un projecte al qual no renuncien i pel qual treballaran des de l'oposició.
Per això ha demanat reflexió a les forces del catalanisme progressista i ha assumit que la seva campanya era difícil en un context polaritzat en l'eix nacional i en la qual "han plantejat allò en el que creuen" els 'comuns': situar l'agenda social al centre i recuperar l'autogovern de Catalunya.
"Podríem haver-ho fet d'una altra manera? Pel que hem apostat és en el que creiem, que és un projecte de futur per al país", ha resolt.