BARCELONA 4 des. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, ha reivindicat aquest dilluns la Constitució i ha cridat a "seguir perseverant-ne en la defensa dels valors".
Ho ha dit en l'acte de commemoració del 39è aniversari de la Constitució en la Delegació del Govern central a Catalunya, en què també ha intervingut el delegat Enric Millo.
Han assistit el secretari d'Estat de Seguretat, José Antonio Nieto; l'inspector general de l'Exèrcit, Fernando Aznar Ladrón de Guevara; el responsable de Mossos d'Esquadra, Ferran López; el dirigent d'Cs Fernando de Páramo; el membre de la Mesa del Parlament David Pérez (PSC); el president de la FMC, Xavier Amor, i l'exministre Jorge Fernández, entre d'altres.
Montserrat ha destacat que els catalans sempre han contribuït activament en el constitucionalisme, ha recordat que Miquel Roca i Jordi Solé Tura van ser actius de la redacció de la Carta Magna, i també ha explicat que el suport que va tenir el text a Catalunya va ser superior a la mitjana espanyola.
La ministra ha apel·lat a la "generositat" que es va demostrar llavors, i ha cridat al diàleg i al consens social per seguir avançant en la sendera dels drets i les llibertats.
"Han estat els millors anys de la nostra història, i dels grans consensos és d'on neixen els millors projectes", ha defensat Montserrat, i ha assegurat que l'acord de 1978 al voltant de la Constitució és una lliçó per a tothom.
A més, ha dit que Espanya és una gran democràcia "que mai ha exclòs ningú" i que ha basat el seu progrés en la superació i l'esperit de sacrifici pel bé comú.
La Carta Magna --ha afegit-- uneix els 47 milions d'espanyols i els fa iguals en drets i llibertats: "Alguns han volgut posar en risc tot el que s'ha assolit i trencar el marc de convivència, però a Espanya, gràcies a la Constitució, ningú està per sobre de la llei".
"El 1978 la Constitució va ser important i ara, el 2017, gràcies a ella hem pogut defensar els drets i llibertats dels catalans i de la resta d'espanyols", ha reivindicat en al·lusió a l'article 155 de la Constitució.
I ha apel·lat a "defensar amb orgull la democràcia i la Constitució, no només el 6 de desembre, sinó tots els dies de l'any", així com a seguir creixent junts.