Publicat 31/5/2019 14:51:23 +02:00CET

Diversos experts en automoció diuen que el futur passarà per la col·laboració i l'afegiment de serveis

XXXV reunió del Cercle d'Economia a Barcelona
David Zorrakino - Europa Press

Defensen que la indústria ha d'entendre que els seus productes formen part d'un ecosistema més ampli

SITGES (BARCELONA), 31 maig (EUROPA PRESS) -

Diversos experts en automoció han coincidit aquest divendres en qu el futur de la indústria, i especialment del sector de l'autombil, passar per la collaboració i l'afegiment de serveis de tercers i per entendre que els seus productes formen part d'un ecosistema més ampli en el qual han de trobar cabuda.

Aquesta ha estat la principal conclusió del colloqui 'Plataformes digitals i el repte de la intermediació en la indústria. Experincia', que ha reunit aquest divendres en el marc de la segona jornada de la XXXV reunió del Cercle d'Economia el Digital Officer de Seat, Fabian Simmer; el conseller delegat de Grupo Cementos Molins, Julio Rodríguez, i el responsable global d'Automoció a KPMG, Dieter Becker.

"Els canvis de comportament en els compradors estan portant a un afegiment de serveis i aix la indústria només ho pot obtenir a través de la collaboració. Cal afegir més sota una estructura collaborativa més enll de l'estructura molecular de l'empresa de tota la vida", ha concls el president d'Eurecat, Xavier Torra, que ha moderat la taula rodona.

"JA NO ETS EL PRODUCTE"

Per Becker, un dels exercicis que ha de fer la indústria amb l'arribada de la digitalització és entendre que existeix un ecosistema superior a l'empresa i per tant assumir que ja no són el producte: "El teu producte forma part d'un ecosistema, has de collaborar".

Una idea que també ha desenvolupat Simmer durant la seva intervenció, en la qual ha desgranat la transformació que est adoptant Seat per pujar al carro de la digitalització i els canvis d'hbits en la mobilitat, sobretot a les grans ciutats, en qu la majoria dels viatges són menors de cinc quilmetres i amb una mitjana d'1,2 persones, ha apuntat.

"El producte juga un paper en aquest món, el que cal buscar és on aquest producte és una part d'aquest ecosistema, on el pots connectar: has de trobar diferents punts de connexió d'un producte dins d'un mateix ecosistema", ha raonat, en la reunió del Cercle, patrocinada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Caixabank i KPMG.

Ha recordat que Seat s'ha centrat, dins dels quatre pilars de l'automatització de l'autombil, que ha definit sota les sigles Case --Connectivitat, Autnom, Serveis de mobilitat i Electrificació--, en el primer i el tercer, i que ja s'ha obert a tercers en matria de sistemes de navegació i reconeixements de veu encara que aix signifiqui tenir menys ingressos.

FORMAR PART DE LA PLATAFORMA

Becker ha assenyalat que la digitalització ha desplaat la rendibilitat de les companyies com a única manera de mesurar, i ha introdut el concepte de 'competició', que conjumina cooperació i competició, i també ha elogiat l'estratgia de Seat per estar al costat de Google i Apple en alguns dels seus serveis.

"Les empreses de tecnologia saben que estan dirigides per un negoci de plataforma, necessitem, d'una banda, una producció basada en la qualitat. Si produeixes ciment i vols sensors, has de fer una promesa: aix no fallar mai més", ha afegit.

Per la seva banda, el conseller delegat de Cementos Molins ha detallat els impactes de la digitalització en la seva indústria, que s'han centrat en el procés de fabricació i distribució, i menys en la relació amb el client.

Rodríguez també ha sostingut que la seva preocupació més gran en el present és no malgastar els seus recursos en les múltiples oportunitats tecnolgiques que van apareixent.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés